F1.sk F1.sk

FIA mení umiestnenie štartových svetiel
zdroj: Pirelli Motorsport

FIA mení umiestnenie štartových svetiel

Piloti si mohli štartové procedúry vyskúšať už v rámci predsezónnych testov v Barcelone. Na výhľad sa nesťažovali, no niektorí spomenuli, že na svetlá videli len jedným okom. To im vraj stačilo. FIA však stále mala obavy z toho, že by ich z niektorých pozícií na štartovom rošte nebolo vidieť.

Kompetentní teda upravili rozloženie svetiel. Druhá sada, ktorá býva na jednej zo strán štartového roštu, bude podľa nového stáť päť metrov za hlavnými svetlami. Piloti v čele štartového poľa tak budú môcť v prípade, že nebudú dobre vidieť na hlavnú sadu svetiel, použiť vedľajšie.

Aby si všetko dôkladne odskúšali, jazdci budú mať v prvom a druhom piatkovom tréningu možnosť vyskúšať si štart z cieľovej rovinky. Prebiehať by to malo podobne ako v Barcelone, teda po skončení jázd nebudú musieť zamieriť do boxov, ale dostanú príležitosť sa vybrať na rošt.

"Tréningové štarty na rošte zvyčajne nepovoľujeme, pretože časový harmonogram býva dosť tesný," povedal v Melbourne Charlie Whiting. "S tým, že už máme svätožiaru, sme každý okruh požiadali, aby štartovné svetlá osadil v štandardnej výške. Pridali sme aj druhú sadu svetiel, ktorá je v tomto prípade na ľavej strane."

Doteraz boli vedľajšie svetlá umiestnené v polovici štartového roštu, vďaka čomu piloti v zadných pozíciách videli na aspoň jednu sadu. Charlie Whiting a FIA sa však domnievajú, že teraz sa viac zídu na čele.

"Táto sada bola zvyčajne v polovici štartového poľa," vysvetľuje pretekový riaditeľ. "Tak sme ich inštalovali od roku 2009, keď sa výraznejšie zvýšili zadné časti monopostov. Niektorí piloti sa sťažovali, že na hlavné svetlá nevideli, tak sme prišli s týmto novým panelom. Teraz sú už zadné krídla položené nižšie, takže svetlá v strede roštu nepotrebujeme. Rozhodol som teda, že ich využijeme inde."

"Zdá sa, že najhoršie je na tom pole position. Pilot tie svetlá možno nevidí úplne dobre, alebo vidí len jednu polovicu. Musel by príliš vykláňať hlavu. Teraz má však o päť metrov ďalšie," dodal Whiting.

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk