F1.sk F1.sk

Sainz schvaľuje nasadenie viacerých motorov a akceptovanie trestov
zdroj: Renault Sport

Sainz schvaľuje nasadenie viacerých motorov a akceptovanie trestov

Predstavitelia Renaultu si dobre uvedomujú, že zvládnuť novú sezónu len s troma kusmi spaľovacích motorov, troma turbami a troma jednotkami MGU-H, k čomu treba prirátať len dve jednotky MGU-K, dve batérie a dve kontrolné elektroniky, nebude jednoduché. Aj preto už viackrát naznačili, že toho možno nasadia viac a budú akceptovať tresty.

Túto stratégiu schvaľuje aj Carlos Sainz, ktorému by to vôbec nevadilo. Ak bude raz potrestaný a vyštartuje zozadu, tím automaticky získa o súčiastku viac ako konkurencia. Nuž a teoreticky by takýchto krokov mohlo byť aj viac, čo so sebou prináša viacero výhod.

"Keď existuje pravidlo, že za sezónu môžete použiť len tri motory, a váš tím sa o rok 2018 príliš nezaujíma, no ide mu o titul v roku 2020, tak potrebujete hlavne dosahovať progres," povedal Sainz v rozhovore pre Autosport.

"Na to, aby ste dosahovali progres a aby ste napredovali, potrebujete nasadzovať nové motory, testovať ich a pokúšať sa pridávať im výkon. Náš tím vníma rok 2018 ako vývojový, pričom vo vývojovom roku potrebujete prinášať nové veci a začať ich testovať."

"Nemusí to byť ideálne, ale nebojujeme o majstrovský titul, takže skutočnosť, že do jedných pretekov vyštartujeme ako poslední, nič nezmení," zdôraznil talentovaný Španiel.

Sainz vzápätí pripomenul, že Renault v minulom roku stiahol stratu na Mercedes a Ferrari, ale týchto výrobcov vníma ako "pohyblivý terč". Neprestajne sa totiž zlepšujú.

"Ak by sme nasadili len tri motory za rok, tak je veľmi ťažké stiahnuť stratu. Takto by sme dostali viac príležitostí na nasadenie vylepšení a práve preto o tom u nás uvažujú. Nečakám, že by to tím potvrdil nejako skoro, ale už som počul špekulácie."

"Osobne som rád, pretože tím takto potvrdzuje skutočný záujem dosahovať progres. Spoľahlivosti sa neobávajú, ide tu len o výkon," dodal Carlos Sainz.

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk