F1.sk F1.sk

Renault: Úspech v F1 by nemal byť taký drahý
zdroj: Renault Sport

Renault: Úspech v F1 by nemal byť taký drahý

Vedenie Formuly 1 má eminentný záujem na znížení nákladov tímov a úprave ich príjmov. Názory na zavedenie takéhoto mechanizmu sa medzi tímami rôznia, Renault by však rozpočtový strop podporil.

Rozpočtový strop je jednou z ciest, ktorá by mohla skresať výdavky stajní. Druhou, paralelnou cestou, je štandardizácia súčiastok, ktorá znižuje náklady napríklad vo Formule E. Tímy musia súťažiť s jednotnými batériami či aerodynamikou, a teda na ich vývoj neminú ani euro.

"Renault sa kladne stavia ku redukcii nákladov vo Formule 1," povedal Autosportu technický riaditeľ Renaultu Bob Bell. "Momentálne je medzi nákladmi tímov a ich príjmami obrovský rozdiel. Úspech vo Formule 1 by nemal byť taký drahý."

"Musíme nájsť spôsob, ktorým znížime náklady a vyrovnáme štartové pole. Plne stojíme za takouto iniciatívou, ak by to bol rozpočtový strop, boli by sme zaň. Boli by sme aj za úpravou pravidiel, ktorá by znížila náklady. Neviem si predstaviť, že by sa niekto chcel dobrovoľne prihlásiť k míňaniu väčšieho a väčšieho množstva peňazí," pousmial sa Severoír.

Peniaze sú pre malé rozvíjajúce sa tímy kľúčové. Pred vstupom Haasu do F1 sa o to v roku 2010 pokúsila trojica Virgin, Lotus a HRT. Skôr či neskôr všetky skolabovali a už sa nedokázali pozviechať. Ako vitálny sa ukazuje len Haas, ktorý však výrazne profituje z úzkej spolupráce s Ferrari.

"Formula 1 sa musí dostať do bodu, od ktorého sa v nej bude schopný udržať každý tím v štartovom poli bez toho, aby prišiel o peniaze. Vezmite si napríklad takú Force Indiu. Posledné roky prežila len vďaka tomu, že Vidžaj (Mallja, pozn. red.) do nej vkladá peniaze. Manor prežil preto, že doň majiteľ vlieval financie. Musíme sa dostať do bodu, v ktorom všetky tímy dokážu fungovať len na vďaka príjmu, ktorý vygenerujú," dodal Bell.

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk