F1.sk F1.sk

Prečo Ferrari dymí?
zdroj: Pirelli Motorsport

Prečo Ferrari dymí?

Z predsezónnych testov si odnášame viac otáznikov ako odpovedí. Jedna z nich sa vzťahuje aj na záhadu dymiaceho Ferrari SF71-H. Vždy, keď Scuderia naštartovala auto, sa z jej garáže vyvalil kúdoľ dymu. No nebola to otázka len štartu. Ferrari dymilo v jednom kuse.

Na celú vec sa bližšie pozrel Ted Kravitz zo Sky Sports: "Každé z áut poháňaných motorom Ferrari - teda Ferrari, Haas aj Sauber - má v zadnej nárazovej štruktúre priamo pod zadným bezpečnostným svetlom umiestnený štvoruholníkový otvor. Je tam kvôli olejovému odvetraniu."

"Odvetrania sú kľúčovým prvkom pohonnej jednotky každého auta. Tento rok sa však na ne začalo vzťahovať nové pravidlo, podľa ktorého musí výpust ústiť smerom von z auta a nesmie sa stáčať späť do motora," pripomína nové pravidlá expert britskej stanice. "To naznačuje, že tímy to tak pôvodne robili a mohlo im to výkonnostne pomôcť. Tak či onak, Ferrari zo seba chrlí oveľa viac oleja ako autá poháňané Renaultom či Mercedesom."

Z každého Ferrari, Haasu i Sauberu vychádza postrehnuteľný olejový mrak. Ten však nevidno len počas štartu motora, ale aj počas jazdy na samotnej trati či po boxovej uličke.

"Bolo úplne jasné, kedy Sebastian Vettel naštartoval; v danom momente sa z garáže Ferrari vychrlil obrovský dymový mrak," pokračuje Kravitz, ktorému sa podarilo preložiť správu vysielanú týmito dymovými signálmi. "Vyzerá to tak, že Ferrari spotrebúva oveľa viac oleja ako jeho súperi."

"Nejde však o spaľovanie oleja, ktoré je teraz limitované na 1,8 litra na preteky. Ten olej sa spotrebúval priamo v spaľovacej komore. Toto je však použitý motorový olej - a je ho veľa! Fenomén dymiacich Ferrari bude niečo, čo sa oplatí sledovať, keď sa pretekanie začne," skonštatoval na záver 53-ročný Londýnčan.

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk