F1.sk F1.sk

Ako sa Mercedes stará o svojich zamestnancov?
zdroj: Mercedes

Ako sa Mercedes stará o svojich zamestnancov?

Zostať motivovaný a nestrácať chuť do práce v zamestnaniach, v ktorých je náš príspevok ku celkovému produktu len zlomkovým, môže byť veľmi ťažké. S podobnými problémami sa potýkajú stovky zamestnancov v tímoch Formuly 1. Tí, ktorých vidíme na televíznych obrazovkách a zožnú najviac uznania, stoja len na špičke ľadovca. Omnoho viac ich pracuje pod hladinou.

V Mercedese si uvedomujú, že kľúčom k úspechom je práve silný základ pod špičkou ľadovca. Ako sa teda strieborné šípy starajú o svojich pracovníkov a čo robia pre to, aby nestrácali motiváciu?

"Je veľmi dôležité si stanoviť správne ciele. Osobné ciele, ciele v rámci oddelenia, tímu alebo príspevku ku značke Mercedesu," vysvetľuje fungovanie hlbín tímu jeho šéf Toto Wolff. "Od roku 2014 si každý zamestnanec stanovuje svoje vlastné ciele a zapisuje si ich."

"Napríklad: dosiahnuť balans medzi prácou a osobným životom. Alebo: chcem byť empatickejším šéfom oddelenia, dobrým manželom, chcem vyhrať oba tituly," hovorí ďalej v interview s nemeckým Sport Bildom 46-ročný Viedenčan. "Tieto ciele si musí každý nájsť sám. Organizácia sa musí posúvať vpred. Ja osobne nedokážem vyrobiť aerodynamické súčiastky, ale môžem si s človekom sadnúť a nastaviť mu vhodné pracovné podmienky."

Mechanici Mercedesu
Twitter/Mercedes

Práve pracovné podmienky môžu byť v tíme F1 zaujímavé. V snahe predbehnúť konkurenciu by mohli zo seba zamestnanci žmýkať všetko, čo sa len dá. Vedenie stajne však vie, že takýto prístup nie je dlhodobo udržateľný.

"Napríklad ľudia, ktorí na konci roka 2017 pracovne vyhoreli, majú teraz štvordňový pracovný týždeň. V našom oddelení aerodynamiky máme takzvaný kadernícky deň, počas ktorého nemajú ľudia prístup ku svojim mailom a nemali by sa zaoberať vecami súvisiacimi s ich pracovnou náplňou. Totižto, kde máte najlepšie nápady? V sprche, pri holení sa alebo aj pri behu. Ale rozhodne nie v práci. Keď sa náš mozog dostane do režimu autopilota a stará sa o niečo, čo si nevyžaduje vašu pozornosť, tak sa zapína jeho centrum kreativity," poznamenal Wolff.

Aký dôležitý je spoločný súper? "Na toto je niekoľko teórií. Jedna hovorí, že motiváciu musíte hľadať v sebe. Druhá, že potrebujete súpera. V roku 2013 sme každého zamestnanca požiadali, aby si zistil, kto robí tú istú prácu ako on v ostatných tímoch. Meno, tvár. Každá pozícia až po catering. Niektorí z nich si ich tváre dokonca prilepili na svoje stoly. Náš manažér pre sponzorstvo si naň nalepil Rona Dennisa, dokázal totižto vyjednať tie najlepšie zmluvy. Takéto niečo vás motivuje."

Úspech stojí na detailoch. "Súhlasím. Máme doktora z NASA, ktorý sa stará o náš spánok. Máme aj veľké oddelenie fyzioterapeutov a doktorov. Dávame si na výživu pozor. Naša kantína je skôr ako reštaurácia. Môžete si vybrať vegetariánsky či bio obed, ktorý nezvýši hladinu cukru v krvi príliš rýchlo."

"Napokon, toto všetko sa postará o rozdiel - či už skrutky vydržia alebo nie," dodal Wolff.

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk