F1.sk F1.sk

Prečo Ferrari v simuláciách tak strácalo? Podľa AMuSu šetrilo palivo
zdroj: Scuderia Ferrari

Prečo Ferrari v simuláciách tak strácalo? Podľa AMuSu šetrilo palivo

Všetky tímy v Barcelone zaregistrovali výrazné zvýšenie spotreby paliva. O tom, že motory Ferrari majú väčší apetít, sme počuli už v minulej sezóne. Scuderia mala mať problémy aj na posledných minuloročných pretekoch v Abú Zabí. A zdá sa, že tento hendikep si preniesla aj do roka 2018.

Tímy začali s hromadnejšími pretekovými simuláciami vo štvrtok. Jednotlivé monoposty sa oproti minulému roku zlepšili v priemere o dve sekundy na kolo. Spôsobil to samotný vývoj, no výrazne sa pod to podpísali aj nové gumy a barcelonský asfalt. No mohli byť ešte rýchlejšie. Problémy však tímom robilo palivo. Niektorým väčšie, iným menšie.

"Vettel musel miestami už v prvom stinte schádzať skôr z plynu," píše nemecký Auto Motor und Sport. "V druhom a treťom už musel svoje tempo výrazne korigovať. Aj Max Verstappen s Valtterim Bottasom zaostali za svojím potenciálom. Magnussenove kolá s pribúdajúcou vzdialenosťou kolísali. Často musel v zákrutách ísť na zotrvačnosť. To spôsobilo chladnutie gúm, čo ho napokon stálo čas na kolo."

AMuS ďalej pripomína, že stajne už v minulom roku hlásili veľkú spotrebu. Žiaden z tímov by nezvládol ísť celé preteky na plný plyn. Nepríjemný môže byť pre Ferrari fakt, že Barcelona nepatrí medzi okruhy s najvyššou spotrebou. Keď sú však autá o dve sekundy na kolo rýchlejšie a zvládnu prejsť viac zákrut na plný plyn, stúpne aj spotreba paliva.

Ručičku na merači spotreby však vychyľujú aj teploty, nový asfalt, ktorý poskytuje viac gripu a aj fakt, že pilot prakticky nemá súperov. V pretekoch určujú tempo aj ostatní pretekári - keď sú ďaleko, motor je možné stočiť a ušetriť pohonné hmoty.

"Dlhé jazdy potvrdili, že Mercedes aj naďalej v tomto smere profituje," píše spomínaný zdroj. "Už minulý rok si piloti strieborných šípov mohli vziať na palubu o desať kíl paliva menej ako Ferrari. Renault je niekde medzi nimi. Toto sa podľa všetkého nezmenilo."

Valtteri Bottas vo svojich jazdách stiahol nohu z plynu až v poslednom stinte. Časy na kolo sa zhoršili o 1,8 sekundy. Sebastian Vettel šiel na to opačne, po pár kolách na hranici 1:21,0 zajazdil posledné za 1:19,9. "Keby pilotov Ferrari nebrzdila vysoká spotreba paliva, mohli by toho ukázať viac, hoci na Bottasa by to aj tak nestačilo. Fín odjazdil trinásť kôl z osemnástich pod hranicou 1:20,0."

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk