F1.sk F1.sk

AMuS varuje: Ferrari na tom vôbec nie je dobre
zdroj: Scuderia Ferrari

AMuS varuje: Ferrari na tom vôbec nie je dobre

Sebastian Vettel dosiahol v rámci štvrtkovej simulácie kvalifikácie čas 1:17,162s, čím bol približne o deväť desatín sekundy rýchlejší ako doterajší držiteľ rekordu okruhu Catalunya Daniel Ricciardo. Mohlo by sa zdať, že ide o mimoriadny výkon, ale možno to tak vôbec nie je.

Auto Motor und Sport pripomenul skutočnosť, že Vettel bol len o 1,172 sekundy rýchlejší ako Kevin Magnussen z Haasu. Ak by bola americká stajňa k červeným tak blízko, nebolo by to bohviečo, ale pozor: na monoposte VF-18 boli obuté supersofty, teda tretia najmäkšia zmes. Ferrari SF-71H pritom malo hypersofty.

"Šéf tímu Maurizio Arrivabene a technický riaditeľ Mattia Binotto sa cez obednú prestávku s ustarosteným výrazom pobrali z garáže Ferrari," prezrádza Auto Motor und Sport, podľa ktorého Binotto zašiel aj do garáže Haasu: "Chcel azda zistiť, aké množstvo paliva mal Magnussen? Podľa prepočtov konkurencie v nádrži Ferrari neostalo veľa zvyškového paliva. A ak je to tak, v Maranelle si musia robiť starosti."

Otázne je teraz to, aké rozdiely sú medzi jednotlivými zmesami. Jeden z jazdcov povedal, že vzhľadom na hladký barcelonský asfalt to môžu byť len po dve desatiny sekundy, takže hypersofty a supersofty by delili štyri desatinky sekundy. Podľa Pirelli je to približne sekunda, no pravda môže byť asi kdekoľvek medzitým. Ibaže ak by to skutočne bola sekunda, tak bolo Ferrari len o desatinku rýchlejšie ako Haas!

Tímy Mercedes a Red Bull sa zatiaľ do takýchto rýchlych kvalifikačných pokusov ako Ferrari nepustili a vo štvrtok sa usilovne venovali dlhým jazdám. AMuS píše, že Mercedes sa o to podľa všetkého nebude pokúšať ani v piatok. Tím si navyše od Pirelli neobjednal žiadne hypersofty.

"Ak by sme tu trénovali kvalifikáciu, tak sa nič nenaučíme," vyjadril sa šéfinžinier Mercedesu Andrew Shovlin a vysvetlil, prečo si tím neobjednal žiadne hypersofty: "Tieto gumy budeme mať prvýkrát až v Monte Carle a tu v Barcelone by sme sa s nimi pri aktuálnom chlade veľa nedozvedeli."

Predstavitelia Mercedesu vraj takticky tvrdia, že Red Bull a Ferrari sú na ich úrovni, no vôbec to tak nemusí byť. Spomínaný zdroj naznačuje, že fanúšikom len nechcú predčasne vziať ilúzie: "GPS analýzy Renaultu ukazujú značný náskok Mercedesu pred Red Bullom. Minimálne tri desatiny sekundy. Ferrari je len na treťom mieste. Červené autá rovnomerne strácajú vo všetkých zákrutách."

Potvrdzuje to aj porovnanie dlhých jázd, aj keď to by ukazovalo ešte výraznejší náskok strieborných. Valtteri Bottas bol pri simulácii pretekov takmer o sekundu na kolo rýchlejší ako Max Verstappen a Sebastian Vettel. Všetky ostatné tímy zaostávali minimálne o 1,6 sekundy. A takto sme to mali aj v minulom roku.

Mercedes vraj môže byť pred konkurenciou ešte výraznejšie ako v minulom roku, no nie až tak, ako tomu bolo v rokoch 2015 a 2016. Nádej pre Red Bull spočíva v tom, že motory Renault ešte nejdú naplno a až počas siedmeho testovacieho dňa bol ich výkon trochu viac vytočený. V Austrálii by to malo byť ešte o niečo výraznejšie. Má však podobné eso v rukáve ešte aj Ferrari?

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk