F1.sk F1.sk

Testy: Najrýchlejší Vettel v utorok odjazdil 171 kôl! (ONLINE)
zdroj: Pirelli Motorsport

Testy: Najrýchlejší Vettel v utorok odjazdil 171 kôl! (ONLINE)

V utorok sa v Barcelone opäť rozburácali formulové motory a začal sa druhý týždeň testov. Celkovo išlo o piaty deň jázd, pričom pred sezónou je ich k dispozícii len osem; vstúpili sme teda do druhého týždňa príprav.

Najrýchlejší čas dňa napokon dosiahol Sebastian Vettel, ktorému namerali 1:20,396. Pozoruhodný je však hlavne počet 171 kôl, čo však nie je historický barcelonský rekord - Nico Rosberg tu totiž pred dvoma rokmi zvládol za deň ešte o jedno kolo viac!

Vettelov čas nebol prelomový, pretože v priebehu minulého týždňa boli jazdci aj značne rýchlejší. Dnes sa teda zjavne nikto nekoncentroval na robenie veľkého haló a skôr išlo o trpezlivú prácu. Druhý Valtteri Bottas z Mercedesu zaostal o rovné dve desatinky sekundy, strata tretieho Maxa Verstappena z Red Bullu Racing predstavovala 253 tisícin sekundy. Na štvrtej priečke evidujeme Lewisa Hamiltona, ktorý popoludní vystriedal Bottasa. 

Z hľadiska počtu odjazdených kôl bol veľmi aktívny aj Max Verstappen (130), ktorý však mal v priebehu popoludnia aj technický problém. Nad stovku sa dostal aj Marcus Ericsson (120) a spomedzi tímov i Mercedes (Hamilton 91 + Bottas 86), Renault (Sainz 91 + Hülkenberg 48) a Williams (Stroll 86 + Sirotkin 42). Celkovo to bol teda mimoriadne plodný deň.

Problémy mali opäť v McLarene. Auto prvýkrát zastalo už po skončení prvého inštalačného kola, druhýkrát na rovinke po probléme s batériou a tretíkrát v tretej zákrute kvôli strate hydraulického tlaku. Stoffel Vandoorne celkovo odjazdil len 38 kôl.

Ťažkosti sme registrovali aj v Scuderii Toro Rosso. Pierre Gasly jazdil len predpoludním, pretože auto malo poobede problém s brzdovým systémom. 

Výsledky:

výsledky piateho dňa testov v Barcelone 2018
Motorsport.com

Najlepšie časy boli dosiahnuté s pneumatikami:

medium - Vettel, Verstappen, Hülkenberg

soft - Bottas, Hamilton, Gasly, Magnussen, Sainz, Sirotkin, Pérez

supersoft - Ericsson, Vandoorne

hypersoft - Stroll.

Lance Stroll po utorku: "Za sebou mám prvú tohtoročnú vzdialenosť pretekov a bolo to pozitívne. Myslím si, že v porovnaní s minulým rokom sme dosiahli pokroky - ide jednak o celkový pocit a o množstvo gripu. Neviem, ako na tom sme v porovnaní s ostatnými, ale oproti minuloročnému autu je toto určite o niečo lepšie. Ešte však potrebujeme ďalšie jazdy a simulácie kvalifikácie i pretekov. Som presvedčený o tom, že ešte sa vo všetkom vieme zlepšiť. Celkovo tu však nie sú príliš ideálne podmienky a je tu veľmi hladký asfalt. V Austrálii to bude celkom iné."

Paddy Lowe (Williams) po utorku: "Sergej mal do dňa pomalší vstup, pretože sme mali problém s karosériou, ktorý nás pripravil približne o hodinu. Niektoré súčiastky sme museli vymeniť. Inak je však o čosi veternejšie a objavili sa problémy s balansom, ktoré sme v priebehu rána nedokázali napraviť. Potom do auta sadol Lance, ktorý mal absolvovať vzdialenosť pretekov a zvládol ju. Pri dlhej jazde sme si posvietili aj na hypersofty. Na konci dňa sme sa zúčastnili aj testu reštartov, ktorý zorganizovala FIA."

Carlos Sainz po utorku: "Popoludní sme odjazdili veľa kôl a napriek vetru sme dobre pokročili v chápaní auta. Na práce na nastavení ešte bolo príliš skoro, pretože to boli prvé poriadne jazdy. Osobne sa v aute cítim dobre a je super, že som odjazdil dosť kôl."

Bob Bell (Renault) po utorku: "Popoludní sme ranné nezdary dobre napravili a s Carlosom sme absolvovali vzdialenosť pretekov. Párkrát ju prerušili červené vlajky, ale zvládli sme ju a môžeme byť spokojní. Celkovo to bol produktívny deň."

Nico Hülkenberg po utorku: "O mojich ranných jazdách nemám príliš čo povedať. Dal som 49 kôl, ale pri premiére nového šasi sme s ním mali niekoľko problémov. Nebolo to však nič vážne a napravili sme to pomerne rýchlo. Dúfam, že v stredu popoludní to bude lepšie."

Kevin Magnussen povedal, že v utorok mal značné problémy s pneumatikami: "Na zadných sadách softov sa tvorili pľuzgiere, v tomto chlade som to teda neočakával. Prekvapilo ma to. Ľavá predná guma sa zasa výrazne drobila. Neviem, ako na tom boli ostatní, ale my sme s týmto mali problém. Gumy sa zahrievajú pomaly a v prvom kole nevieme dosiahnuť dobrý čas. Nuž a buď sa tvoria pľuzgiere, alebo sa drobia..."

Lewis Hamilton po utorku: "Bol to dobrý deň. Prešli sme všetkým, čo sme potrebovali a odjazdili sme dostatok kilometrov - bolo to produktívne. Najväčšou výzvou bolo to, aby sme pneumatiky na novom povrchu prinútili pracovať. S mediumkami bol v tomto smere problém. Softy sa lepšie zahriali, ale mali problém s degradáciou. Neprestajne sa učíme. Zatiaľ sme nestihli príliš pracovať na dolaďovaní setupu, pretože zväčša ešte len zbierame informácie. V priebehu ďalších dní sa viac pustíme do dlhých jázd i do kvalifikačných pokusov a nadobudneme lepšiu predstavu o tom, ako je na tom auto."

Valtteri Bottas po utorku: "Podmienky boli omnoho lepšie ako minulý týždeň a veľmi nás to teší. Nazbierali sme množstvo cenných dát. Ráno som sa koncentroval hlavne na stredne-dlhé a dlhé jazdy, skúšal som rôzne mechanické nastavenia. V týchto podmienkach sa už začíname venovať aj pneumatikám a mali sme niekoľko problémov. Oproti minulému týždňu sme sa stretli s novými výzvami, ale aspoň sa dajú zahriať."

Chris Medland, novinár: "Red Bull i McLaren dnes mali problémy s batériami Renaultu."

Toro Rosso prezradilo príčinu popoludňajšej absencie na trati. Nie, nebola to Honda ale problém s brzdovým systémom.

Infografika: Výsledky utorňajšieho testovacieho dňa.

Max Verstappen nedávno spôsobil červené vlajky, ale už sa vracia na trať. Nebolo to teda nič vážne.

Sergio Pérez sa po chvíli strávenej v garáži vrátil na trať. Stalo sa tak 25 minút pred koncom dnešného programu.

Sebastian Vettel má už 150 kôl! Lepší je len Mercedes, kde sa však kolá rozdelili medzi dvoch jazdcov.

McLaren po hydraulickom probléme na trati už neuvidíme...dnes len 38 kôl.

Valtteri Bottas má radosť z dnešných 86 kôl, do auta sa vráti zajtra popoludní.

Nuž ale Toro Rosso má dnes problémy a popoludní vôbec nejazdí! Počet kôl Pierra Gaslyho sa zastavil na 54 a na návrat na trať to zatiaľ ani nevyzerá. Žeby Honda?

Hmm, Marcus Ericsson zaznamenal najrýchlejší prvý sektor spomedzi všetkých pretekárov. V prostrednom sa už nezlepšil a v záverečnom bol o dosť pomalší, ale aj tak prekvapenie. Ostatní teda ešte zjavne vedia byť oveľa rýchlejší. Priebežné časy vám prinesieme už o chvíľku.

Aha, na monoposte Lewisa Hamiltona je už aj takéto logo Tommy Hilfiger.

McLaren práve potvrdil, že príčinou problému Stoffela Vandoorna bola strata hydraulického tlaku.

Na trať prišli Carlos Sainz, Sebastian Vettel (obaja medium), Lewis Hamilton (soft) a Marcus Ericsson, ktorý má supersofty.

Z tretej zákruty to nebolo ďaleko do pitlane a čoskoro by sme mali opäť jazdiť...

Detailnejší pohľad na odpratávanie McLarenu.

Maurizio Arrivabene a Gino Rosato počas dnešných testov.

Na Facebooku aktuálne viete sledovať priamy prenos z padoku, resp. z boxovej uličky.

Mercedes má za sebou už viac ako stovku kôl.

Video: Druhá dnešná reportáž Sky Sports F1 bola zameraná na problémy McLarenu.

Video: Prvá dnešná reportáž Sky Sports F1.

Po predĺženej obedňajšej prestávke sa už na trať vrátil aj Max Verstappen.

Popoludní sa toho zatiaľ veľa nedeje, autá vychádzajú na trať len postupne. K Hamiltonovi a Vettelovi sa pridali aj Pérez s Ericssonom, no aktivity je momentálne pomenej.

Po obedňajšej prestávke sa na trať vrátil aj Sebastian Vettel, ktorý má softy.

Vandoorne zvládol predpoludním len sedem kôl, no už sa rozbehol a má ich 23. McLaren potrebuje pridať, zatiaľ bol v prípade tohto tímu optimálny len minulý štvrtok.

Po 86 kolách, ktoré ráno zvládol Valtteri Bottas, už do Mercedesu zasadol Lewis Hamilton.

Auto Motor und Sport priniesol aktuálne informácie o Renaulte: po ranných problémoch vraj predstavitelia tímu veria, že popoludní všetko doženú. Stajňa inak nasadzuje druhé šasi - to prvé je v poriadku, ale pred Austráliou chce preveriť aj druhé.

V Ženeve sa dnes v spoločnosti Alejandra Agaga objavil Bernie Ecclestone.

Vandoorne z toho napokon zvládol vyžmýkať ešte jedno kolo. McLaren skĺbil inštalačnú jazdu s testom s farbou flow-viz.

Vedenie sa rozhodlo vyskúšať funkciu virtuálneho bezpečnostného vozidla. Vandoornovi sa podarilo odjazdiť dve kolá.

Minútu pred koncom programu sa z garáže vynoril Stoffel Vandoorne.

Na záver dopoludnia vyráža na trať Pierre Gasly aj Valtteri Bottas. Verstappen, Vettel, Sirotkin a Ericsson sú na nej už dlhšie.

McLaren potvrdil, že obe dnešné zastavenia MCL33 spôsobila rovnaká chyba.

O chvíľu nás čaká obed a Vandoorne stále sedí v garáži. Na konte má len štyri kolá.

Vettelovo najrýchlejšie kolo prišlo na stredne tvrdých gumách v pätnástom kole stintu.

V Autosporte sa už istotne tešia na obed: "Modrý dym by narobil väčšie starosti ako biely. Teda, pokiaľ nečakáte, že ho začne vypúšťať komín vo Vatikáne. V takom príde je biely dym to, čo hľadáte."

Pravdepodobne o nič nešlo, keďže Ferrari boxami len preletelo.

Autosport hlási, že Vettel prichádza do boxov a z auta sa mu mierne dymí. Nie je však zrejmé, že by šlo o nejaký problém.

Vettel v predposlednom kole zajazdil fialový prvý i druhý sektor, no v treťom zvoľnil. Ďalší čas bol už celkovo najlepší (1:20,396).

Vettelov stint na stredne tvrdých gumách: 1:22,5 - 1:21,2 - 1:21,4 - 1:23,9 - 1:23,5 - 1:21,1 - 1:21,6 - 1:22,0 - 1:21,7 - 1:21,1

Sebastian Vettel s Valtterim Bottasom prechádzajú dlhšími jazdami, obaja jazdia na hranici 1:22,0.

Bottasa, Vettela a Verstappena delí len päť stotín sekundy. Verstappen akurát zamieril do boxov, v počte odjazdených kôl je druhý za Mercedesom.

Ferrari oznámilo, že Vettel dnes médiám neposkytne žiadne rozhovory.

Päťdesiat kôl má za sebou už aj Verstappen.

Teploty stúpajú. Vzduch: 13,5°C. Trať: 31,1°C.

Výhľad do garáže McLarenu je tienený, no podľa Autosportu to tam aktivitou zrovna nehýri.

Tak, Renault už nie je na chvoste. Hülkenberg sa posúva na deviatu priečku, čím na desiate posunul Vandoorna. Práce na McLarene sa ešte neskončili.

Časy sa nám postupne vyrovnávajú. Posledný Renault stráca už len 4,5 sekundy.

Bottas s Hülkenbergom neváhajú a vychádzajú von. Verstappen ich rýchlo nasleduje.

Maršáli to rýchlo vyčistili, na trati opäť visia zelené vlajky!

Zapríčiniť to mal Sergio Pérez, ktorý dostal v štvrtej zákrute šmyk.

Vo štvrtej zákrute je pravdepodobne štrk.

Červená vlajka!

Hülkenberg sa po prestávke vrátil na trať, no rovnako ako Bottas okamžite zamieril do boxov.

Za rýchlymi časmi sa začína hnať Sebastian Vettel (1:20,690). V ďalšom kole si pripísal fialový prvý sektor, no celkovo sa nezlepšil. Na trati je už len Pérez, zvyšok zamieril do boxov.

Ďalšie zlepšenia zo strany Sirotkina a Ericssona. Sauberu sa už podarilo dostať cez Vandoorna a Péreza na siedme miesto.

Ďalší Vettelov stint na softoch: 1:21,0 - 1:20,6 - 1:20,8 - 1:22,0 - 1:21,6 - 1:28,0 - 1:20,7

Najaktívnejší je zatiaľ Bottas s 50 kolami. Bottas 50 Verstappen 41 Vettel 28 Gasly 21 Magnussen 18 Ericsson 16 Pérez 15 Sirotkin 11 Hülkenberg 5 Vandoorne 4

Na trati sú Gasly, Magnussen, Sirotkin a Ericsson.

Sauber sa postupne zlepšuje, Ericsson už predbehol Hülkenberga. Bottas medzičasom preťal cieľovú čiaru už päťdesiatkrát.

Ericsson sa medzičasom zlepšuje, na čelo stráca už len niečo vyše pätnásť sekúnd,.

Žiaden z Bottasových sektorov nebol sám o sebe najrýchlejší, no celkovo sa zlepšuje (1:20,596). Vzápätí pretína cieľovú čiaru aj Vettel, na Bottasa stratil 0,07 sekundy.

Teplota trate dosahuje závratných 27,2°C a vzduch 12,1°C.

Na čele stále Bottas (1:20,631) s Vettelom (1:20,653) a Gaslym (1:20,973).

Pilot Scuderie je tentoraz veľmi blízko, no tesne míňa svoj najrýchlejší čas a nezlepšuje sa (1:20,7).

McLaren na adresu Vandoornovho zastavenia: "Výpadok energie, prišli sme o údaje z auta. Situáciu prešetrujeme."

Nico Hülkenberg bol posledným pilotom bez času, už nie je (1:31,5).

Či sa dá ísť aj pomalšie, ako sa Ericssonovi podarilo v poslednom kole? Áno, dá. (2:04,520)

Ericssonovo prvé kolo je o 35,6 sekundy pomalšie ako Bottas (1:56,3). Bez času už len Hulk.

Gasly sa po prípravnom kole zlepšuje na úroveň 1:24,8, no zostáva na siedmej priečke.

Vettelov stint na softoch: 1:23,2 - 1:23,7 - 1:20,9 - 1:20,8 - 1:21,6 - 1:21,5 - 1:20.6

Hoci je Verstappen na rýchlejších zmesiach, jazdí pomerne vyrovnané časy, s ktorými za Bottasom zaostáva o 0,8 sekundy.

Netrvalo to dlho, už ho prekonáva Mercedes Valtteriho Bottasa (1:20,631).

Vettel najrýchlejší s časom 1:20,653.

Podľa AMuSu mal byť u Vandoorna problém s batériou.

Vettel s Verstappenom sa postupne zlepšujú.

Sergio Pérez (1:23,5) má za sebou tiež pár rýchlych kôl, mieri do boxov.

Max Verstappen sa zlepšuje (1:21,5), no na Bottasa stále stráca 0,7s.

McLaren pridal do oblasti, v ktorej sa minulý týždeň vyskytol problém s uvoľneným výfukom, ďalšie otvory na chladenie.

Zelená!

Prehľad počtu odjazdených kôl pred červenou vlajkou. Bottas 24 Verstappen 15 Pérez 8 Sirotkin 9 Vandoorne 3 Gasly 8 Vettel 5 Magnussen 5 Ericsson 3 Hülkenberg 2

Zatiaľ si môžeme pozrieť, s akými pomôckami sa na trati objavili jednotlivé tímy.

McLaren mal svoje kolo rozbehnuté dobre. Vandoorne si pripísal osobné maximum v prvom i druhom sektore. Škoda, že ten tretí ešte nedokončil.

Červená vlajka! Vandoorne zastal na trati.

Vandoorne zostal na trati dosť dlho na to, aby odjazdil prvé merané kolo (1:24,8).

McLarenu sa pravdepodobne podarilo odstrániť problém, Vandoorne je na trati.

Magnussen vychádza na trať, Bottas opäť mieri do boxov.

Bottas však do garáže nezamieril, namiesto toho v celej dĺžke pitlane rozpaľoval zadné gumy. V ďalšom kole svoje auto odstavil Verstappen.

Verstappen trochu zvoľnil, čo môže znamenať, že sa chystá na to opäť zatlačiť. Bottas v boxoch.

Okrem Verstappena a Bottasa na trati nie je nikto a obaja to patrične využívajú. Mercedes už odjazdil 22 kôl, Verstappen o desať menej.

Bottas je už na hranici 1:20,8. V poslednom kole sa nezlepšil, no v strednom sektore bol zo všetkých najrýchlejší.

Vandoorne sa po probléme ešte stále nedostal z garáže.

Takto vyzerajú barcelonské rekordy, tento týždeň by sme pár z nich mohli zlomiť.

Najrýchlejší je zatiaľ Valtteri Bottas, ktorý sa postupne zlepšuje a naposledy odjazdil kolo na úrovni 1:21,359. Druhý je Max Verstappen (1:22,9). Meraný čas už dosiahli aj Sirotkin a Pérez, obaja 1:24,4.

Na trati sme už videli aj Marcusa Ericssona, ktorému ako jedinému chýbalo inštalačné kolo.

Pri garáži Ferrari sa pristavil Robert Kubica a pozorne sledoval mechanikov pri zatláčaní Vettelovho auta.

Na trať sa rúti Sebastian Vettel na mäkkej zmesi.

Novinka na Mercedese.

Svoje inštalačné kolá má drvivá väčšina tímov za sebou.

Bottasove časy prvýkrát nemajú ružové pozadie. V poslednom kole bol pomalší o osemnásť sekúnd.

Valtteri Bottas to vzal hneď z kraja. Jazdí jedno kolo za druhým, to posledné za 1:23,126.

Máme za sebou päť minút a hneď aj merané kolo. Valtteri Bottas ho zvládol za 1:28,072.

Vandoorne sa vracia zo svojho prvého kola úplne bez výkonu. V boxovej uličke ho musia tlačiť mechanici.

Okamžite sa k nemu pripojili Vettel, Verstappen, Sirotkin a Bottas.

McLaren ešte pred zhasnutím svetiel čakal na konci boxovej uličky. Máme zelenú, Vandoorne mieri na trať.

Piloti sa pomaly sťahujú do garáží, už od rána počuť štartovanie motorov. Očakáva sa, že jazdy začneme okamžite po zhasnutí červených svetiel, teda presne o päť minút.

O pár minút začíname. Teplota vzduchu dosahuje 8,9°C a teplota trate 18,3°C. Tým sme už azda prekonali aj minulotýždňové maximá.

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk