F1.sk F1.sk

Technický šéf McLarenu: Renault a Ferrari idú inou cestou ako Mercedes a Honda
zdroj: McLaren

Technický šéf McLarenu: Renault a Ferrari idú inou cestou ako Mercedes a Honda

McLaren nám v piatok prvýkrát ukázal monopost MCL33, ktorý sa do značnej miery podobá svojmu predchodcovi. Na druhej strane však musíme mať na pamäti aj vyjadrenia hlavných predstaviteľov tohto tímu, ktorí pred časom naznačili, že hlavná verzia noviniek je určená až pre VC Austrálie. Predstavené auto môže byť teda teoreticky len veľmi predčasnou verziou bez všetkých podstatných detailov.

"Rozhodne pokračujeme rovnakou trajektóriou," povedal technický šéf McLarenu zameraný na šasi Tim Goss. "Počas predstavenia bude auto vyzerať evolučne, no počas testov a pretekárskej sezóny budeme pokračovať v jeho ďalšom zveľaďovaní."

"Po stránke vývoja sa náš konštruktérsky tím tradične koncentroval na doladenie doterajšieho balíka. Snažil sa spraviť ho čistejším, jednoduchším a elegantnejším - vždy sme sa koncentrovali na túto oblasť, ale v tomto roku sme zašli ešte o niečo ďalej ako k čistému a pekne usporiadanému riešeniu. Takto sme chceli dať aerodynamikom ešte viac priestoru pre 'vyhranie' sa s karosériou," skonštatoval zástupca tímu sídliaceho vo Wokingu.

Všetko to so sebou prinášalo aj množstvo výziev, pretože pod obalom je nová pohonná jednotka značky Renault postavená podľa celkom inej filozofie ako doterajšia Honda.

"Táto zmena bola veľká vec," hovoril ďalej Goss. "Aj keď pravidlá hovoria, že predné a zadné úchytné body musia byť rovnaké pre každého výrobcu, tak rozloženie jednotlivých súčastí motora a jeho architektúra je celkom odlišná ako to, čo sme mali doposiaľ. Existujú totiž dva typy motorov; jedným je koncept Mercedesu a Hondy, ktorý má kompresor v prednej časti motora, turbínu vzadu a MGU-H vo véčku. Nuž a potom prístup Ferrari a Renaultu, kde je turbo v zadnej časti motora a MGU-H je pred véčkom."

Goss v ďalšej fáze rozhovoru potvrdil, že je "veľkým fanúšikom prístupu Renaultu" a motor je takto možné umiestniť viac dopredu. "Museli sme však prerobiť šasi a celú oblasť prevodovej skrine, ako aj zadné závesy a chladenie. Na to, aby sme to zvládli, sme potrebovali dva týždne intenzívnej práce. Toto sme však očakávali a boli sme na to pripravení. Tušili sme, že k tomu môže prísť a bolo úžasné sledovať, čo naši ľudia vedia dokázať v priebehu krátkeho časového obdobia..."

Pochvalu si zaslúžia aj konštruktéri, ktorí sa starali o prevodovku a zadné závesy. "Odviedli neskutočnú prácu a všetko to prestavali," zdôraznil Tim Goss, ktorý chcel takto vyzdvihnúť silu jednotlivých oddelení McLarenu a celkovej inžinierskej skupiny. "Medzi nami bola veľmi jednoznačná a zrejmá komunikácia, takže sme dokázali robiť rýchle a rázne rozhodnutia."

Najnovšie z kategórie: McLaren

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk