F1.sk F1.sk

Wolff o svätožiare: Dajte mi motorovú pílu
zdroj: Mercedes

Wolff o svätožiare: Dajte mi motorovú pílu

Pri príležitosti predstavenia nového Mercedesu W09 EQ Power+ absolvoval ešte predpoludním svoju tlačovú konferenciu športový šéf Mercedesu Toto Wolff. Ten zopakoval tradičné slová o tom, že minuloročné auto bolo "diva", ale jeho dobré vlastnosti si chce ponechať.

"Mnoho tímov sa trápi snahou o pochopenie, prečo auto počas niektorých dní funguje a inokedy zasa nie. My sme tiež tvrdo pracovali na tom, aby sme to prekukli," povedal Wolff. "Nášmu konceptu absolútne veríme. V predchádzajúcich rokoch sme nemali o toľko väčší rázvor kolies ako ostatní, no v Singapure nám to aj tak nešlo. Práve v tomto smere potrebujeme pochopiť, čo nás tam brzdí. V Monze či v Silverstone sme ostatných napríklad jasne zdolali. Treba nájsť najlepší kompromis."

"Našej dive bolo tu a tam ťažké porozumieť. Práve na tomto sme najviac pracovali. Chceme z nej dostať ešte viac rýchlosti, ale auto by hlavne malo mať lepšie jazdné vlastnosti. Pochopiteľne, že sme sa pozreli aj na riešenia iných tímov, no napokon je potrebné veriť hlavne vlastnému dizajnu. Nemôžeme len tak vziať súčiastky iných áut a dať ich na to naše. Naše zlepšenia sú v detailoch a najviditeľnejšie je to, že auto je po novom ešte kompaktnejšie," skonštatoval Rakúšan.

Výrazná zmena sa týka hlavne ochrany hlavy, tzv. svätožiary. "Nie som z nej nadšený a ak by ste mi dali motorovú pílu, tak ju odrežem. Musíme sa starať o bezpečnosť jazdcov, ale to, čo sme zaviedli, esteticky nie je pekné. Musíme to napraviť a prísť s niečím, čo vyzerá lepšie," zdôraznil Wolff.

Hovorilo sa aj o Lewisovi Hamiltonovi, ktorý má s Mercedesom platnú zmluvu už len pre tento rok. "Lewis je pre mňa zosobnený hlad. Vnímam ho ako extrémne motivovaného športovca a platilo to aj túto zimu. Nebadám na ňom žiadne náznaky únavy a preto si myslím, že v F1 ho čaká ešte niekoľko rokov. A pochopiteľne dúfam, že to bude u nás. Podľa mňa je to na dobrej ceste. Nevytvárame na seba zbytočný tlak a chceme to dotiahnuť v pokoji. Spolupracujeme už šesť rokov a podľa mňa potrebujeme už len pár týždňov. Potom oznámime niečo dobré..."

Mercedes v posledných rokoch ťažil aj z výhody svojej pohonnej jednotky, no v tomto smere to už nemusí byť také markantné. "Čím dlhšie sú pravidlá stabilné, tým viac sa motorové výkony vyrovnávajú," pripomenul Wolff. "Očakávam, že Ferrari a Renault budú v tomto roku na našej úrovni. Honda asi ešte musí trochu doháňať."

"Pred nami je veľká úloha. Keď sa pozrieme na hrubé čísla, tak sme v minulom roku mali najrýchlejšie auto. Potrebujeme sa však postarať o to, aby sme sa zlepšili aj na okruhoch, kde nám to nešlo. Jednoduché to nie je. Úprimne povedané, viac vám neviem povedať. Počas testov v Barcelone sa toho dozvieme viac, ale keď sa pozriem na predpoveď počasia, tak nás čakajú zákerné dni..."

Wolff hovoril aj o dominancii Mercedesu, ktorá bola v posledných rokoch zrejmá. Uznal, že pre šport to nie je dobré "a videli sme to už aj predtým pri ére Ferrari. Fanúšik chce vidieť boj viacerých tímov o titul, pričom v ideálnom prípade by sa rozhodlo až v posledných pretekoch. Ja ako šéf tímu by som chcel čo najrýchlejšie získať ďalší titul. Moja láska k dobru Formuly 1 ako takej tu končí."

"Naše auto ostalo v zásade také ako minuloročné a aj rázvor kolies je rovnaký, pretože veríme tomuto konceptu. Pokúsili sme sa o doladenie aerodynamiky a v tomto smere uvidíme aj ďalšie novinky. Pravidlá však ostali stabilné. Oboma nohami ostávame pevne na zemi a konkurenciu berieme vážne," zdôraznil Wolff.

Na záver tlačovky padli aj slová o zákaze grid girls, čomu Wolff "vôbec nerozumie". Ženy podľa neho k tomuto športu patria. "My v Rakúsku sme ukázali, ako sa to dá spraviť aj štýlovo. Dámy boli v pekných dirndloch (ľudových krojoch, pozn. red.). A nechápem ani tie časy štartov, ktoré budú desať minút po celej. Nerozumiem, čo by nám to malo priniesť. Ale to, že štartujeme o hodinu neskôr, teda o tretej a nie o druhej popoludní, je podľa mňa fajn. Aspoň sa trochu vzdialime od času obeda," dodal Toto Wolff.

Mercedes W09
Mercedes

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk