F1.sk F1.sk

Naznačil nový Sauber smer, ktorým sa uberie Ferrari?
zdroj: Alfa Romeo Sauber F1 Team

Naznačil nový Sauber smer, ktorým sa uberie Ferrari?

Tím Alfa Romeo Sauber predstavil svoje nové auto v priebehu utorka a v stredu s ním už absolvoval filmovací deň na okruhu Catalunya pri Barcelone. Monopost C37 disponuje predĺženým rázvorom kolies a možno naznačuje to, čo by sme mohli očakávať od Ferrari, ktoré svoje auto predstaví vo štvrtok o 15.00 h.

Naznačil to redaktor Motorsport.com Jonathan Noble. "Nové auto využilo odlišný aerodynamický a mechanický koncept," skonštatoval Noble. "Nasledovalo napríklad aj minuloročnú cestu Mercedesu a Toro Rosso spojenú s vyššie umiestnenými prednými závesmi, čo pomáha prečistiť tok vzduchu pod šasi."

Rázvor auta bol predĺžený z aerodynamických dôvodov a "narastajú domnienky týkajúce sa toho, že aj Ferrari sa v porovnaní s minulým rokom rozhodlo pre dlhšie auto." Ako vieme, najdlhší bol Mercedes W08 a aj keď mu to na kľukatých a pomalších okruhoch príliš nešlo, celkovo bol najrýchlejší.

"C37 je celkom nový pretekársky stroj," povedal technický riaditeľ Sauberu Jörg Zander. "Je postavený na omnoho inovatívnejšom a radikálnejšom aerodynamickom koncepte. Určite si všimnete, že sa zmenil koncept nosa i predného krídla."

Alfa Romeo Sauber C37
Alfa Romeo Sauber F1 Team

"Zmenil sa aj rázvor kolies, čo znamená, že predná náprava bola posunutá viac dopredu. To všetko v záujme vytvorenia priestoru pre rôzne dodatočné krídla, čo pomôže zvýšiť aerodynamický výkon. Zmenili sme umiestnenie ramien závesov, ktoré sme posunuli vyššie - takisto so zámerom zlepšiť aerodynamický výkon," pokračoval Zander.

Sauber podľa neho zmenil aj vnútorné časti závesov, ktoré sú kompaktnejšie a ľahšie: "V zadnej časti auta zasa vidíte karosériu, ktorá je omnoho štíhlejšia. Celé karosárske zaobalenie okolo nového chladiaceho systému je veľmi úzke. Dizajnéri tomu venovali množstvo úsilia."

V zadnej časti monopostu sa nachádza pohonná jednotka Ferrari. "Okrem nej máme aj prevodovku Ferrari spolu so zadnými závesmi Ferrari. To znamená, že zadné závesy sme museli posunúť o 40 milimetrov viac dozadu," dodal Jörg Zander, ktorého auto budú pilotovať Marcus Ericsson a Charles Leclerc.

V zákulisí tímu sa už pracuje na ďalších novinkách. Podľa Zandera sa môžeme tešiť na novú podlahu, nové predné krídlo a možno aj na niektoré nové časti karosérie. 

Alfa Romeo Sauber C37
Alfa Romeo Sauber F1 Team

Najnovšie z kategórie: Sauber

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk