F1.sk F1.sk

Zakovi Brownovi sa myšlienka "grid kids" pozdáva
zdroj: McLaren

Zakovi Brownovi sa myšlienka "grid kids" pozdáva

Výkonný riaditeľ McLarenu  Zak Brown zmýšľa podobne ako vedúci predstavitelia Liberty Media a tým pádom i Formuly 1. Myšlienka nasadzovania "grid kids" miesto "grid girls" sa mu pozdáva a vníma to ako pozitívny krok smerom k osloveniu mladšej generácie.

Formula 1 vydala v úvode tohto týždňa stanovisko, v ktorom potvrdila, že mladíkov budú na štartové rošty vyberať národné motoristické federácie. Postup si môžu zvoliť podľa vlastného výberu; môže ísť o zásluhy, ale pokojne aj o lotériu. Jedinou podmienkou je štart detí v motokárových alebo juniorských formulových sériách.

"Myslím si, že myšlienka grid kids je fakt dobrá," povedal Brown, ktorého slová cituje agentúra Reuters. Američanove slová pritom netreba brať na ľahkú váhu, pretože na marketingovom poli dosiahol obrovské úspechy a v tejto sfére je viac ako doma. Súčasne však pridal aj informáciu o tom, že obe oznámenia mali prísť súčasne a zamedzili by sme tak niekoľkým dňom negatívnej publicity.

Tento krok však kompetentní z Liberty Media naplánovali inak. Ich marketingoví odborníci zasa pravdepodobne usúdili, že takto to bude lepšie a aj vďaka negatívnej publicite, ktorú určite očakávali, sa Formula 1 dostane do médií a možno sa jej ujde ešte viac priestoru.

"Som veľký fanúšik bejzbalu a počas jedného zápasu som mohol byť batboyom," prezradil Brown. "Pozornosť, ktorej sa mi vtedy v škole dostalo, celá tá príprava, vzrušenie, všetky deti o tom hovorili. Bola to úžasná skúsenosť, o ktorej hovorila celá trieda: 'Zak bude batboy, sledujte telku.'"

Nuž a iniciatíva "grid kids" by sa vraj mohla postarať o niečo podobné. Takisto sa dá očakávať, že príbuzní zoradených mladíkov budú napäto čakať pri televíznych obrazovkách a v školách sa o tom bude hovoriť: "Podľa mňa je to fakt dobrý nápad."

Brown súčasne zdôraznil, že Formula 1 potrebuje zmeniť veľa vecí a určite potrebuje mieriť za mladším publikom. Tento krok však prinesie aj určité problémy; keď niektorú veľkú cenu sponzoroval napríklad Heineken, tak grid girls boli v jeho farbách. Dieťa však takto nikto neoblečie.

"Osobne si však myslím, že toto množstvo propagácie vieme nejako nahradiť. Ak by som bol na strane Heinekenu, tak viem, že som prišiel o túto reklamu. No ak by som bol na strane Formuly 1, tak to aj férovo priznám a dám im viac iného priestoru. Zo sponzorského hľadiska sa toto podľa mňa dá ľahko napraviť," dodal Zak Brown.

Najnovšie z kategórie: Zak Brown

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk