F1.sk F1.sk

Renault sa ešte pokúsi zmeniť pravidlo o troch motoroch
zdroj: Renault Sport F1

Renault sa ešte pokúsi zmeniť pravidlo o troch motoroch

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) ešte pred rokmi v záujme šetrenia schválila novinku hovoriacu o tom, že jednotliví jazdci budú môcť v priebehu tejto sezóny využiť len tri spaľovacie motory, tri turbá a tri jednotky MGU-H, no len dve jednotky MGU-K, dve batérie a dve jednotky kontrolnej elektroniky.

Vzhľadom na to, že počet pretekov narástol na 21, je to poriadna dávka. Výrobcovia potrebujú zabezpečiť absolútnu spoľahlivosť, pretože ak by sa im niektorá jednotka pokazila, tak tie zvyšné by toho museli vydržať až extrémne veľa. 

V Mercedese a Ferrari to všetko akceptujú. Do vylepšenia spoľahlivosti investovali obrovské peniaze a chcú, aby všetko ostalo tak, ako je naplánované. Zástupcovia Red Bullu už viackrát neúspešne žiadali zmenu a podľa všetkého sa o ňu pokúsia ešte aj ľudia z Renaultu.

"Je to hlavybôľ, ale hlavybôľ, o ktorom sme vopred vedeli," povedal šéf Renaultu Sport Cyril Abiteboul pre Sky Sports News. "Vedeli sme, že sa tak stane, takže sme tomu museli prispôsobiť naše plány i stratégiu. Momentálne nič nenaznačuje, že by sme sa tohto plánu nedokázali držať."

"Ale napriek tomu si nemyslím, že je to pre Formulu 1 správna vec. Ešte budeme mať pokus na zmenu, stane sa tak počas blížiacich sa rozhovorov s FIA, FOM a ďalšími tímami. Ja si totiž fakt nemyslím, že by táto novinka pre niekoho dávala zmysel," skonštatoval Francúz.

V minulom roku mohol každý jazdec nasadiť po štyri kusy z každej súčasti pohonnej jednotky, ale sumárne množstvo trestov sa napriek tomu vyšplhalo na stratu viac ako 700 pozícií na štartových roštoch. Za väčšinu mohli autá Renaultu a Hondy, takže obávať by sa mali pravdepodobne hlavne u týchto výrobcov.

Aby v udeľovaní trestov nebol obrovský zmätok, lídri to vyšpekulovali tak, že každý, kto má prísť minimálne o pätnásť miest, bude automaticky zaradený na koniec štartového roštu. Tým pádom sa vyhneme obrovským kalkuláciám.

Ďalšou zo zmien, ktorá nás čaká, je nasadenie svätožiary. "Je ťažká a z estetického hľadiska nie je príťažlivá," poznamenal Abiteboul. "Ale rozhodnutie padlo a z bezpečnostného hľadiska je to nevyhnutné, no ešte tie veci potrebujeme trochu vyvinúť."

"Myslím si, že sa dočkáme viacerých pokusov ešte to trochu doladiť, ale zatiaľ sa musíme pokúsiť o to, aby sme to, čo máme, integrovali čo možno najlepšie," dodal Cyril Abiteboul.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk