F1.sk F1.sk

F1 sa chce koncentrovať na tri výkonnostné diferenciátory
zdroj: Pirelli Motorsport

F1 sa chce koncentrovať na tri výkonnostné diferenciátory

Tím špecialistov Formuly 1 v súčasnosti rieši úlohu týkajúcu sa toho, ktoré oblasti auta by mali byť hlavnými výkonnostnými diferenciátormi. Vyzerá to tak, že dospel k trom základným bodom.

"Sledujeme technické a športové pravidlá," prezradil Pat Symonds, ktorého slová cituje Motorsport.com. "Technické pravidlá F1 sú rozdelené do 21 sekcií. Keď si ich postupne prechádzame, tak môžeme vidieť, že niektoré z nich z hľadiska celkového divadla nie sú príliš relevantné."

"Usúdili sme, že z technického hľadiska chceme mať tri výkonnostné diferenciátory. Prvým bude aerodynamika - pre mnohých ľudí je zaujímavá a vlastne ani nikto nedokáže napísať také pravidlá, v ktorých by sa aerodynamika nestarala o výkonnostný rozdiel..."

"Rovnako pohonná jednotka," pokračoval Brit. "Pre výrobcov, ktorí sú v F1 zapojení, je to dôležité. A zaujímavé je to aj pre fanúšikov, takže i z tejto oblasti môžeme spraviť vec, ktorá sa stará o rozdiel."

"A napokon závesy; tým myslím to, ako pristupujeme k pneumatikám a ako tímy pneumatiky využívajú. To sú tri hlavné technické diferenciátory, ktoré tu chceme mať. Budú aj iné - jazdci, zastávky v boxoch, ľudia obsluhujúci boxy, stratégia. Ale budeme sa koncentrovať hlavne na tri spomínané technické veci," zdôraznil Symonds.

Posvietiť si však treba aj na iné veci, napríklad na náklady a na predpovedateľnosť. "Náklady sťažujú situáciu tým, ktorí sú nižšie v poli a lídrov nevedia ohroziť."

"Nuž a zbaviť sa chceme aj súčasnej predpovedateľnosti. V priebehu posledných dekád sme najhoršie okamihy zažili vtedy, keď boli výsledky vopred predpovedateľné. Niečo v tomto smere priniesla aj dominancia Mercedesu, ale nevedeli sme aspoň to, ktorý z jazdcov napokon vyhrá," dodal Pat Symonds.

Najnovšie z kategórie: Pravidlá

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk