F1.sk F1.sk

Isola: Potrebujeme viac mechanického a menej aerodynamického gripu
zdroj: TASR/AP

Isola: Potrebujeme viac mechanického a menej aerodynamického gripu

Formula 1 dlhé roky rieši problém týkajúci sa predbiehania. V minulej sezóne bol pomerne markantný; keď sa jazdec priblížil za svojho súpera, jeho auto začalo strácať optimálne aerodynamické vlastnosti a tým pádom aj rýchlosť, takže útok odrazu nebol možný.

Niektoré stroje na to boli háklivejšie a iné menej, no problém sme registrovali v mnohých veľkých cenách. Klesol aj celkový počet manévrov a kompetentní už špekulujú nad tým, ako tento trend zvrátiť.

"Môj osobný názor je taký, že by sme mali mať viac mechanického a menej aerodynamického gripu," povedal šéf dodávateľa pneumatík Pirelli Mario Isola pre F1 Fanatic. "Väčším množstvom mechanického gripu napomôžete predbiehaniu, bolo by jednoduchšie..."

"V prípade nasledovania iného auta by ste stratili menšie množstvo prítlaku a ľahšie by sa rodili pokusy o predbiehanie. Iné auto by ste tak vedeli tesnejšie nasledovať. V budúcnosti by som teda rád videl viac mechanického a menej aerodynamického gripu," vysvetľoval Talian.

Isola ďalej zdôraznil, že nová generácia monopostov je omnoho citlivejšia na zvírený vzduch, ktorý sa vytvára za autami. Tým pádom je tesné nasledovanie súperov veľmi náročné a následne má vplyv aj na výkon pneumatík.

"Klesne ich teplota," pripomenul Mario Isola. "V dôsledku toho sa na trati začnete viac kĺzať a teplota stúpne, takže gumu prehrejete a stratíte výkon. Veľký krok, ktorý sme v minulom roku spravili s novou rodinou zmesí, bolo zhotovenie zmesí za pomoci ingrediencií, ktoré redukovali toto prehrievanie a kontrolovali ho. Takže aj keď sa zvýši teplota povrchu, zmes dokáže ponúkať dobrý grip."

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk