F1.sk F1.sk

Čo dohodla Strategická skupina?
zdroj: Scuderia Ferrari

Čo dohodla Strategická skupina?

Vo štvrtok v Londýne zasadala Strategická skupina F1, po ktorej mala svoje stretnutie aj Komisia F1. Rokovalo sa o rôznych veciach a aj keď FIA nepublikovala žiadne oficiálne závery, prostredníctvom novinárov postupne začínajú unikať hlavné body programu.

Dieter Rencken, ktorý publikuje pre F1 Fanatic a Motorsport-Total, priniesol hneď niekoľko zaujímavých informácií.

- hovorilo sa o potenciálnych aerodynamických zmenách, ktoré by mali platiť od roku 2019. McLaren navrhol úpravy deflektorov, ktoré vraj prešli. Táto oblasť by tak mala byť krajšia a mala by ponúkať viac priestoru pre sponzorov.

- schválený bol aj návrh Ferrari týkajúci sa jednoduchšej a lacnejšej koncovej lišty zadného krídla.

- návrh Rossa Brawna týkajúci sa jednoduchšieho dizajnu predného krídla, sa naopak stretol s veľkým odporom. Ferrari vraj dokonca pohrozilo využitím svojho práva veta a všetko je pripravené blokovať.

- Red Bull navrhol zvýšenie minimálneho počtu pohonných jednotiek z troch na štyri (od budúceho roku), ale tento návrh bol odmietnutý.

- diskutovalo sa aj o minimálnom čase, ktorý by mal prejsť medzi tým, ako niektorý zamestnanec FIA alebo FOM začne pracovať pre niektorý z tímov. V tomto smere by mala platiť tzv. "džentlmenská dohoda", ale presne špecifikované obdobie nutného pauzovania nepoznáme.

- v priebehu sezóny by sme sa mali dočkať testov upravených displejov, ktoré by zobrazovali skratku mena jazdca a jeho štartové číslo. Kompetentní hľadajú možnosti pre to, aby bolo všetko lepšie viditeľné a aby sponzorom ponúkli viac priestoru.

- hmotnosť auta a jazdca by sa vraj po novom mala vážiť samostatne. Pretekár bude stanovený na 80 kilogramov - ak toľko nemá, bude musieť byť dovážený dodatočnými závažiami.

- štandardný čas štartu veľkých cien ostane stanovený na 14.00 h. Nočné a mimoeurópske preteky to aj naďalej budú môcť mať dohodnuté inak.

Najnovšie z kategórie: Pravidlá

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk