F1.sk F1.sk

McLaren sa musel prispôsobiť celkom inej architektúre motora
zdroj: McLaren Media Centre

McLaren sa musel prispôsobiť celkom inej architektúre motora

McLaren v posledných troch rokoch súťažil s pohonnými jednotkami z dielne Hondy, ale od blížiacej sa sezóny budú jeho autá poháňať agregáty značky Renault. V záujme čo najlepšieho zvládnutia situácie bolo potrebné vykonať niekoľko úprav, ale vo Wokingu to vraj zvládli bez vážnejších problémov.

"Architektúra Renaultu je celkom iná," cituje Motorsport.com slová technického riaditeľa McLarenu Tima Gossa. "Na scéne sú dva rozdielne prístupy k architektúre motora. Máme prístup Mercedesu a Hondy, nuž a máme prístup Ferrari a Renaultu. Základný rozdiel je v tom, kde sa nachádza turbo."

"Prístup Mercedesu a Hondy je o tom, že kompresor sa nachádza v prednej časti motora, turbína je vzadu a MGU-H uprostred V. Ferrari a Renault to majú tak, že kompresor je v zadnej časti motora, MGU-H je za ním a turbína ešte za tým. Z hľadiska šasi a prevodovky je potom potrebné voliť celkom iný prístup. Teraz, keď sme si mohli vyskúšať oba smery, vidíme, že všetko má svoje plusy i mínusy."

"Sú veci, ktoré sa mi na prístupe Renaultu mimoriadne pozdávajú, ale sú aj také, ktoré ma trochu hnevajú. Napokon sme však mali to šťastie, že rozhodnutie o prestupe od jedného výrobcu k druhému bolo spravené včas. Nemohli sme ho spraviť neskôr," odkázal Goss.

Odborník McLarenu v ďalšej fáze rozhovoru prezradil, že celkové poskladanie pohonnej jednotky Renaultu malo vplyv napríklad aj na palivovú nádrž, na prevodovku či zadné závesy. "Museli sme rekonfigurovať šasi, zmeniť chladiaci systém a rovnako aj prevodovku, aby to do seba zapadlo. Ale stihli sme to včas a bez nejakých významných kompromisov týkajúcich sa šasi. Bola to pritom pomerne veľká zmena."

"Motor Renault bude v šasi umiestnený viac vpredu," pokračoval Goss, podľa ktorého je predná časť motora z francúzskej dielne omnoho jednoduchšia. "Motor vieme posunúť dopredu a aerodynamické škody, ktoré motor a výfuk spôsobia, sú omnoho menšie..."

Má to však aj problémy, pretože turbo je umiestnené celkom inde a táto skutočnosť si vyžadovala predizajnovanie interných súčastí zadných závesov i prevodovky. "Ale odviedli sme fantastickú prácu. Ozaj fantastickú prácu. Celý proces je mimoriadne intenzívny. Na to, aby sme to zvládli, sme museli vynaložiť dva týždne veľmi intenzívneho úsilia, ale v zásade sme celkom presne vedeli, čo potrebujeme spraviť," dodal Tim Goss.

Najnovšie z kategórie: McLaren

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk