F1.sk F1.sk

Aston Martin nemá 80 až 100 ľudí len na to, aby pracovali na turbe...
zdroj: Aston Martin

Aston Martin nemá 80 až 100 ľudí len na to, aby pracovali na turbe...

Aston Martin krok po kroku prehlbuje svoje pôsobenie vo Formule 1. Najskôr bol len sponzorom, no od tohto roku bude titulným partnerom Red Bullu Racing a názov automobilky sa predral dokonca do označenia tímu. To však nemusí byť všetko, pretože od roku 2021 by sme Aston Martin mohli registrovať možno aj v pozícii výrobcu a dodávateľa pohonných jednotiek.

"Všetky veľké náklady a veľká komplexnosť, toto všetko prichádza spolu s H," narážal šéf spoločnosti Andy Palmer na rekuperačný systém MGU-H. V rozhovore pre F1 Fanatic následne pokračoval: "Práve táto oblasť prináša nespoľahlivosť a súčasne aj náklady... ale aký je jej prínos?"

"Problém je v tom, že tímy zamestnávajú len na prácu na mizernom turbe 80 až 100 ľudí. A to je šialenstvo. Nákladová úroveň je šialená a zachádza mimo náš dosah. Ja totiž nemám toľko ľudí na to, aby pracovali na turbe," zdôraznil Angličan.

Uznávaný podnikateľ a marketingový odborník sa súčasne vyslovil za to, aby bolo väčšie množstvo súčiastok štandardizovaných. Ak by sa to podarilo nastaviť takto, všetko by bolo lacnejšie. Aj o tom sa bude v najbližšej dobe intenzívne rokovať.

Palmer v záujme čo možno najlepšieho posúdenia situácie zamestnal bývalého motorového odborníka Ferrari či Toyoty Lucu Marmoriniho. Jeho úlohou je zozbierať všetky potrebné informácie a zvážiť zmysluplnosť budúcich krokov.

"Požiadal som ho o to, aby začal premýšľať nad tým, aké by mohli byť pravidlá a aby začal uvažovať nad možnými partnerstvami, ktoré by sme mohli nadviazať z hľadiska inžinierstva a výroby. Ak to nebude ekonomicky únosné, nepôjdem do toho..."

Palmer si dobre uvedomuje, že prípravu nového motora nezvládli napríklad ani v Honde. Je to teda viac ako ťažké. "To je to pretekárske riziko," skonštatoval. "Práve preto som zamestnal Lucu. Neplatím ho však za to, aby povedal ÁNO. Ja som mu práve povedal, že v mnohých smeroch ho platím za to, aby povedal NIE..."

"Riziko spočíva v tom, že výkonný riaditeľ, riaditeľ alebo spolumajitelia sa nechajú zlákať vábením pretekárskeho športu. Niekedy však potrebujete mať niekoho, kto vás uzemní a povie, že je to riskantné," vysvetlil Andy Palmer s dodatkom, že finálne rozhodnutie týkajúce sa možnej výroby pohonných jednotiek padne na začiatku budúceho roku.

Najnovšie z kategórie: Aston Martin

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk