F1.sk F1.sk

Sedem zmesí nebude fanúšikov miasť, trvá na svojom Pirelli
zdroj: Pirelli Motorsport

Sedem zmesí nebude fanúšikov miasť, trvá na svojom Pirelli

Pirelli len nedávno predstavilo dve nové zmesi do sucha. Teraz má taliansky výrobca k dispozícii už sedem rôznych typov gúm, ku ktorým treba pripočítať ešte dve do dažďa, resp. do prechodných podmienok. Mnohým sa zdá tento počet prehnaný.

Objavili sa obavy z toho, že noví fanúšikovia nebudú rozumieť, prečo Formula 1 potrebuje toľko rôznych pneumatík a s rôznymi názvami. A keďže človek má rád veci jemu známe, mohlo by to potenciálnych divákov odradiť.

Šéf Pirelli sa voči týmto tvrdeniam ohradil s tým, že "na každom podujatí budeme mať tri zmesi, čiže nejde o žiadnu zmenu v porovnaní s minulým rokom. Viac farieb, to áno. Diváci však nie sú hlupáci, ktorí by nedokázali na jednom podujatí rozlíšiť tri rôzne farby," cituje jeho slová portál f1fanatic.co.uk.

"Viem, že po zvýšení počtu zmesí sa vyrojila kritika," uvedomuje si Isola. "Dodatočné sady nám však prinesú väčšiu flexibilitu a širší výber. V pretekoch tak bude možné lepšie použiť všetky tri zmesi. Cieľom je dosiahnutie vyššej degradácie, ktorá by mala priniesť dve zastávky v boxoch a rôzne stratégie."

Niektoré návrhy hovorili o premenlivom označovaní pneumatík. Počas celého ročníka by sa používali len tri názvy - tvrdá, stredne tvrdá a mäkká. To by však znamenalo, že mäkká zmes v Austrálii by mohla byť iná ako mäkká v Bahrajne.

"Interne sme prediskutovali aj túto možnosť. Dospeli sme k záveru, že by sme fanúšikom nedávali pravdivé informácie. Vyzeralo by to, akoby sme na každom podujatí používali tie isté tri sady. Chceme však divákom vysvetliť, že v Monaku potrebujeme mäkšie pneumatiky ako v Silverstone," obhajuje rozhodnutie Pirelli nástupca Paula Hemberyho.

Pirelli - nová sada pneumatík
Pirelli Motorsport

V časoch, keď vo Formule 1 nebojovali len výrobcovia motorov, ale aj výrobcovia pneumatík, sa používali len dve označenia - mäkká a tvrdá - bez ohľadu na to, aká mäkká daná zmes skutočne bola.

"Vtedy vám však výrobcovia nechceli povedať, ktorú používajú," vysvetľuje Isola. "Nechceli dať svojim súperom výhodu. Dokonca aj tímy, ktoré mali rovnakého dodávateľa, používali rôzne zmesi a konštrukcie. Bol to úplne iný prístup, pretože ste chceli mať väčší výkon ako konkurencia. Bodka. Teraz však žiadna konkurencia nie je. Všetci používajú rovnaký produkt a cieľom je fanúšikom vysvetliť, čo robíme."

Isolu tiež potešilo, že sa do výberu o názov najmäkšej zmesi zapojili aj fanúšikovia. "Je to pozitívne, pretože sa o pneumatikách hovorí. Pozrite sa len na to meno: hypersofty. Je to neuveriteľné. Ja som chcel megasofty, nanešťastie, fanúšikovia vybrali 'hyper'. Treba ich rozhodnutie rešpektovať. Každopádne, do hlasovania sa zapojilo viac ako pol milióna fanúšikov. Je to obrovské číslo a znamená, že ich to zaujíma."

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk