F1.sk F1.sk

Renault chce pri nových súčastiach uplatňovať "drakonický" prístup
zdroj: Renault

Renault chce pri nových súčastiach uplatňovať "drakonický" prístup

Francúzsky tím chce zaujať nekompromisný postoj pri kontrole motorových súčiastok. Pomôže tým sebe aj svojim zákazníkom, ktorých v minulej sezóne trápili veľké problémy so spoľahlivosťou.

Autá poháňané Renaultom prišli na štarte až o 320 miest, všetky v dôsledku výmeny motorových súčiastok. Christian Horner považuje sezónu 2017 ako spoľahlivostne najhoršiu od úplne prvého roka života stajne. V Toro Rosso dokonca svojho dodávateľa obvinili, že im v snahe získať šieste miesto v Pohári konštruktérov dodáva druhotriedny materiál.

Aj Renault prišiel o body, podľa Abiteboula ich stratil až 45. Všetko sa má zmeniť. "V tíme budeme mať väčšiu stabilitu, pretože motor sa bude oveľa viac podobať na ten minuloročný," povedal šéf Renaultu pre motorsport.com. "Meníme len tie diely, ktoré nás výkonnostne posunú. Zato minulý rok bolo takmer všetko nové - spaľovací motor aj hybridná jednotka."

"Meníme tiež vnútorné procedúry ohľadom kontroly súčiastok. Budeme robiť všetko, aby sme boli pri kontrole nových súčiastok drakonickí. Som presvedčený, že budeme predvádzať ukážkovú prácu na dyname a ponúkneme produkt, ktorý bude oveľa vyspelejší. To všetko už počas zimných testov," avizuje francúzsky inžinier.

Nico Hülkenberg
Renault Sport

Abiteboul tiež prezradil, že Renault má za sebou hĺbkovú analýzu motorového oddelenia, podľa ktorého uvážil, že na dostatočné zvýšenie spoľahlivosti nebude treba zmeny v štruktúre, ale postačia tie procedurálne.

Red Bull sa sťažoval na chýbajúce špeciálne motorové režimy, vďaka ktorým dokázali v Mercedese a Ferrari získať kvalifikačné prvenstvá. Renault na nich stále pracuje, no Abiteboul si myslí, že prechod na tri pohonné jednotky na sezónu význam týchto režimov oslabí. Tímy si totiž budú musieť dobre premyslieť, či ich použitím budú zaťažovať svoje motory.

"Naša rýchlosť v Abú Zabí je dôkazom toho, že oveľa lepšie dokážeme nájsť kompromis medzi výkonom a spoľahlivosťou," pokračuje Abiteboul. "A tento rok toho príde ešte viac. Vieme však, že kvôli pravidlám bude ešte ťažšie vyrobiť čisto kvalifikačné režimy."

"Musíte si vystačiť s troma motormi na sezónu a kvalifikačné režimy sú kombináciou trikov, možno so spaľovaním oleja, ktoré sa teraz priškrcuje. Zároveň však opotrebúvate motor. Čakám, že väčšina výrobcov bude skôr konzervatívna v tom, ako bude so svojou jednotkou narábať. Zatiaľ sa však pozeráme aj na vlastné nápady, ktoré by nám mohli priniesť viac času v obmedzenom počte kôl," povedal na záver 40-ročný šéf francúzskeho tímu.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk