F1.sk F1.sk

Mathias Brunner o online predstaveniach monopostov: Potrebujú tímy školenie PR?
zdroj: Scuderia Ferrari

Mathias Brunner o online predstaveniach monopostov: Potrebujú tímy školenie PR?

Prvým tímom, ktorý oznámil dátum predstavenia svojho monopostu pre rok 2018 je Scuderia Ferrari. Stane sa tak cez internet 22. februára, štyri dni pred štartom testov v Barcelone.

Tímy sa snažia využívať svoj čas čím ďalej, tým efektívnejšie. Aj kvôli tomu sa uberajú cestou internetových odhalení svojich nových strojov. Dva dní potrebné na prípravu a samotnú šou sú jednoducho veľa. A peniaze, ktoré sa takto ušetria, môžu ísť na vývoj.

Mathiasovi Brunnerovi, dlhoročnému novinárovi, ktorý píše o Formule 1 už od roku 1982, sa to príliš nepozdáva: "Pardon, ale nepotrebujú pretekárske tímy školenie v oblasti PR? Dobrá šou by v dnešnom svete sociálnych sietí spravila veľký rozruch. Pred deviatimi mesiacmi Renault, McLaren a Mercedes ukázali pekný príklad toho, ako by mohli tieto prezentácie vyzerať. Fanúšikovia sú hladní po novinkách o Formule 1 a tieto tri stajne si dali námahu, aby ich nakŕmili. Akoby sa roztrhlo vrece s kliknutiami a lajkami."

V posledných rokoch však nie je ničím výnimočným, že tímy svoj monopost odhalia až v garáži v Barcelone a okamžite začínajú so svojím testovacím programom. "Rýchlejšie však nie je vždy lepšie."

"Mnohí diváci sa pýtajú: prečo si nespravíme párty ako ju v roku 1997 zorganizoval McLaren-Mercedes spolu so Spice Girls a Jamiroquai? "Prečo nepozvať Cirque du Soleil, ako to spravil Jordan? Prečo nemáme žiadne zo skvelých prezentácií v Maranelle? Kde sú skupiny ako Sugababes, ktoré sa prezliekli za mechanikov Sauberu?" spomína na niektoré veľkolepé predstavenia novinár Speedweeku.

Brunner si myslí, že vie, kde je chyba. "Vo Formule 1 máme menej výrobcov, teda aj menej peňazí. Svetovo známi sponzori, ktorí by si za to zaplatili, sú v motoršporte vzácni. Proti PR špecialistom bojujú aj inžinieri. Keď je na aute všetko hotové, často je už ráno prvého dňa testov. Ak však polovica štartového poľa ukáže svoje auto v pitlane len na dve minúty a to sa následne stratí za španielskymi bariérami, tak sú tieto divadielka zbytočné."

Vo svojom komentári navrhuje, aby sa predstavenia tímov rozložili do desiatich dní - každý deň sa predstaví iný tím. Fanúšikovia by sa mali každý deň pred testovacím týždňom na čo tešiť a stajne by mali celých 24 hodín len na svoje PR aktivity.

"Ale toto je zrkadlom prežierajúceho sa egoizmu v kráľovnej motoršportu. Tímy sa na ničom nezhodnú. A nové vedenie F1, ktoré by malo marketing zvládať ľavou zadnou, im dáva v tejto oblasti voľnú ruku. No mali by sme byť len málo prekvapení z toho, že sa nedokážeme pozrieť za horizont. Každý sa v nenávistnej spoločnosti F1 pozerá len na seba," uzatvára svoj článok Brunner.

Najnovšie z kategórie: predstavenia monopostov

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk