F1.sk F1.sk

Hasegawa skončil na pozícii šéfa Hondy pre motoršport
zdroj: Red Bull / GEPA

Hasegawa skončil na pozícii šéfa Hondy pre motoršport

Prvý rok návratu Hondy do Formuly 1 bol realizovaný pod odborným dohľadom šéfa pre motoršport menom Jasuhisa Arai. Ten to však v prvom roku nezvládol ideálne a od začiatku druhej sezóny ho nahradil Jusuke Hasegawa. Ten to mal azda ešte ťažšie a dva roky počúval tvrdú kritiku, no aj táto éra je už minulosťou.

Honda opäť raz zasiahla a zmenila manažérsku štruktúru. Spolupráca s McLarenom sa skončila a vyzerá to tak, že do nového obdobia kooperácie so Scuderiou Toro Rosso chce vstúpiť celkom inak a lepšie. Hasegawa bol zodpovedný za vývoj motora v Sakure a jednak za pretekárske operácie na trati. Teraz však budú tieto dve oblasti oddelené.

Technickým riaditeľom pre F1 bude Tojoharu Tanabe, ktorý sa bude koncentrovať na preteky a na testy, teda na okruhové aktivity. Operačným riaditeľom zameraným na vývoj motora pre Formulu 1, ktorý bude doma v Sakure, sa podľa Autosportu stane Jasuaki Asaki.

Tanabe pracuje pre Hondu už od roku 1984, v McLarene bol inžinierom Gerharda Bergera a v BARe či neskôr Honde aj šéfinžinierom Jensona Buttona. Okrem toho pracoval aj v IndyCar a má veľké množstvo pretekárskych skúseností.

Hasegawu už v projekte F1 vôbec neuvidíme, ale ostane na pozícii výkonného šéfinžiniera. Honda chce jeho skúsenosti využiť v rôznych výskumno-vývojových projektoch, z ktorých by v budúcnosti mala profitovať sériová výroba. Spomínaná trojica nastúpi na svoje nové pozície počnúc 1. januárom 2018.

"V minulosti bol šéf projektu F1 zodpovedný za technologický vývoj i za smerovanie tímu z pretekárskeho hľadiska," povedal šéf Hondy pre značku a komunikačné operácie Kacuhide Morijama. "Oddelením týchto oblastí zodpovedností vylepšíme štruktúru tak, že vývojový tím, ako aj pretekársky a testovací tím, sa budú môcť svojich zodpovedností chytiť rýchlejšie."

Najnovšie z kategórie: Honda

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk