F1.sk F1.sk

Pirelli pracuje na nových zmesiach do mokrých podmienok, kedy budú hotové?
zdroj: Pirelli Motorsport

Pirelli pracuje na nových zmesiach do mokrých podmienok, kedy budú hotové?

Predstavitelia Pirelli pracujú na vývoji nových pneumatík do dažďa, ibaže vznikol malý problém: nebudú pripravené pre začiatok ročníka a tým pádom bude v záujme ich budúcoročného nasadenia potrebná výnimka FIA. Inak by nebolo možné upraviť produkt v priebehu ročníka.

Pirelli absolvovalo dva testy gúm do dažďa: prvé v júni s Red Bullom na okruhu Paula Ricarda a druhé v júli s McLarenom v Magny-Cours. 

"Pre rok 2018 si ponecháme dva druhy zmesí do dažďa," povedal šéf Pirelli Mario Isola pre Motorsport.com. "Máme mäkšiu a tvrdšiu verziu, pričom pred každým podujatím sa rozhodneme, ktorú z daných zmesí tam chceme priniesť. V tomto prístupe budeme aj pokračovať."

"Okrem toho vyvíjame nové obutie do dažďa. V tomto roku sme absolvovali pár testov, ale ešte potrebujeme ďalší vývoj a až potom zmeníme to, čo máme k dispozícii. Testujeme niekoľko nápadov - teda viac ako testujeme, pretože vykonávame aj simulácie. Nie však pre budúcu sezónu, pretože gumu by sme museli homologovať do 1. decembra," vysvetlil Talian.

Isola dúfa, že ak sa nová guma osvedčí, tak FIA pretlačí jej nasadenie "z bezpečnostných dôvodov" aj v priebehu ročníka s neskorším homologovaním. To je však ešte ďaleko, pretože ešte je potrebné absolvovať viacero testov.

"Charlieho by som požiadal o zváženie nasadenia novej gumy počas sezóny," potvrdil Isola. "Z môjho pohľadu to v prípade, že je k dispozícii lepší produkt, má zmysel. Je to napríklad aj otázka bezpečnosti, takže prečo by sme to nemali nasadiť? A napokon by to bolo rovnaké pre všetkých, pretože pre nikoho nevyvíjame špeciálne pneumatiky."

"Pri slikoch, teda gumách do sucha, toto pravidlo chápem. Takto by sme totiž zmenili nejaký balans majstrovstiev - jeden tím by mohol oproti ostatným získať výhodu. Keď však hovoríme o gumách do dažďa a o intermediálkach, ktoré v priebehu sezóny často nevyužívame, tak ak by sme sa dopracovali ku skutočnému zlepšeniu, tak by sme o to (o nasadenie, pozn. red.) aspoň mali požiadať. A uvideli by sme, čo sa stane."

Pirelli sa v priebehu prvého tréningu pred VC USA dočkalo možnosti vyskúšať si prototypy nových intermediálok, ale nebolo to ideálne, pretože okruh rýchlo presychal. Ďalšie jazdy mali prísť v Brazílii, kde malo pršať, ibaže počasie nespolupracovalo a v piatok bolo napokon nečakane sucho.

"Nové intermediálky sme mohli otestovať v Austine. Ide o rovnakú konštrukciu, ale zmes je mäkšia," vysvetľoval Mario Isola. "Jazdili sme v presychajúcich podmienkach, takže nie na mokrej trati. Výsledok bol, povedzme, v súlade s našimi očakávaniami. Zahrievanie bolo lepšie a grip bol takisto lepší, no zmes je omnoho mäkšia, ako sme očakávali."

"Rozdiel medzi súčasnými intermediálkami a týmto prototypom je väčší, ako sme čakali. V Mexiku sme sa rozhodli tieto gumy nepripraviť, pretože v piatok nebola šanca na dážď. V Brazílii sme ich však pripravili, ale v prvom i v druhom tréningu bolo bohužiaľ sucho," dodal Isola.

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk