F1.sk F1.sk

Svätožiara prinesie skôr štrukturálny ako aerodynamický problém
zdroj: Williams

Svätožiara prinesie skôr štrukturálny ako aerodynamický problém

Od budúceho roku budú musieť byť monoposty Formuly 1 vyzbrojené aj svätožiarou, teda akýmsi ochranným oblúkom nachádzajúcim sa okolo hlavy jazdca. Zariadenie síce bude štandardizované, no tímy aj tak čaká množstvo práce.

"Zabudovanie svätožiary do auta je veľký projekt," potvrdil technický šéf Williamsu Paddy Lowe pre Motorsport-Total.com. "Naďalej na tom pracujeme a zabudovanie je fakt ťažké. Musí to zvládnuť veľké záťaže, takže zo štrukturálneho hľadiska to má väčšie dopady ako z aerodynamického."

Problém môžu spôsobiť aj nové "crash-testy", ktoré budú vykonávané už so svätožiarou. Preto bude potrebné posilniť celú štruktúru prostrednej časti auta, čo sa postará o ďalšie zvýšenie váhy.

"Podľa mňa sa to môže premietnuť na výkone auta. Hlavná otázka stojí tak, ako efektívne dokážeme naplniť požiadavky na upevnenie tohto zariadenia tak, aby to odolalo očakávanej záťaži - a koľko váhy na to musíme obetovať. Všetko toto sa totiž stará o zvýšenie váhy."

Svätožiara by sa však prekvapujúco nemala postarať o veľké aerodynamické zmeny. "To by malo byť v norme," potvrdil Paddy Lowe. "Z tohto pohľadu to nevnímame ako veľký projekt a aerodynamické narušenie by nemalo byť obzvlášť veľké."

A čo kreatívne riešenia, ktoré sú so zavedením svätožiary spojené? "Objaví sa tu určitý priestor, ale nie veľký," dodal Lowe.

Najnovšie z kategórie: Bezpečnosť

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk