F1.sk F1.sk

Horner neberie Laudovu kritiku: Je nefundovaná a neférová
zdroj: TASR/AP

Horner neberie Laudovu kritiku: Je nefundovaná a neférová

Niki Lauda sa počas víkendu pridal ku kritikom nových krokov, s ktorými vyrukovali predstavitelia Liberty Media. Tí sa chcú postarať o to, aby mali jednotlivé tímy vyrovnanejšie šance a aby to nebolo tak, že medzi čelom poľa a najslabšími stajňami sú aj trojsekundové rozdiely.

Spôsobuje ich hlavne skutočnosť, že silné zoskupenia pracujú možno so 400 miliónmi eur ročne, no tie najslabšie len so stovkou miliónov. Aj preto sa uvažuje o spravodlivejšom delení príjmov i o stanovení rozpočtového stropu. Podľa Laudu je to však nezmysel.

"FIA, Chase Carey i Ross Brawn opakujú, že potrebujeme vyrovnať výkony, ale DNA Formuly 1 je presne opačná," povedal trojnásobný majster sveta a dnešný odborník Mercedesu. "Keď si myslíte, že na zatraktívnenie veľkých cien potrebujete každý deň iného víťaza, tak ste blázni."

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner však s jeho konštatovaniami vôbec nesúhlasí. "Myslím si, že jeho vyjadrenia boli tak trochu nefundované a neférové," cituje Hornera Motorsport-Total.com

"Ich prístup je správny," zastal sa Christian Horner ľudí z Liberty Media. "Nie je fér kritizovať ich takto tvrdo, keď sú tu len deväť mesiacov a ešte neprezentovali celý svoj plán."

Angličanovi sa páči aj to, ako k veci pristupuje nový športový šéf Ross Brawn. Ten najskôr všetko poriadne analyzuje a až potom prichádza s rozhodnutiami: "Doposiaľ pritom rozhodnutia až príliš často prichádzali len tak ledabolo."

Na Hornerovej strane je aj šéf Haasu Günther Steiner, ktorý s Laudom takisto príliš nesúhlasí. "Nie som taký pesimista," uviedol Rakúšan. "Vždy je jednoduché pokračovať v zabehaných koľajach. Ani v normálnom živote nechce nikto nič meniť. Niki a Bernie tu boli spolu 60 rokov a zmena je pre nich asi ťažšie akceptovateľná ako pre ostatných."

Niki Lauda spomenul aj to, že v priebehu aktuálnej sezóny sa medzi tímy delí odrazu menej finančných prostriedkov. Liberty Media ich veľmi veľa vráža do marketingu, čo sa mu nepozdáva. Stajne na to následne doplácajú, aj keď podľa všetkého len z krátkodobého hľadiska.

Podľa Hornera je to však dobré a "červené čísla" by sme mali tak či tak - či už s Liberty alebo so starými majiteľmi. "Teraz však do toho investujú. Je to iný model ako ten, na ktorý sme boli zvyknutí," zdôraznil Christian Horner. "Majú už aj marketingový tím a skutočnú obchodnú štruktúru. Kto neinvestuje, ten ani nerastie."

V Red Bulle o tom pritom vedia svoje, pretože Dietrich Mateschitz a spol sú známi obrovskými investíciami do marketingu. A značke to zjavne prospieva.

Najnovšie z kategórie: Liberty Media

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk