F1.sk F1.sk

FIA predstavila motorové plány pre rok 2021
zdroj: Daimler

FIA predstavila motorové plány pre rok 2021

V utorok sa v Paríži uskutočnilo stretnutie prezidenta FIA Jeana Todta, ďalších zástupcov FIA, majiteľov F1 zo spoločnosti Liberty Media, súčasných dodávateľov motorov a potenciálnych budúcich dodávateľov. Spoločne diskutovali o tom, aké pohonné jednotky by mali monoposty Formuly 1 poháňať od roku 2021.

Kompetentným ide o niekoľko cieľov:

- zníženie nákladov

- udržanie relevantnosti pre cestnú premávku vďaka zachovaniu hybridnej technológie

- zlepšenie zvukového prejavu áut a schopnosti osloviť fanúšikov.

Pri zohľadnení týchto cieľov sa kompetentní z FIA za pomoci zástupcov jednotlivých tímov, dodávateľov motorov a ďalších odborníkov dohodli na základných parametroch definovania pohonnej jednotky pre rok 2021. 

Zatiaľ je to všetko len v rovine návrhov a ďalšie rozhovory budú pokračovať aj v priebehu najbližších dvanástich mesiacov, pričom všetky finálne informácie potrebné pre konštrukciu pohonných jednotiek budú publikované na konci roku 2018.

Nové kľúčové parametre pohonných jednotiek by mali byť nasledovné:

- 1,6 litrový V6 turbo hybrid

- v záujme zlepšenia zvuku budú motory točiť o 3 000 otáčok za minútu viac, teda 18 000

- niektoré parametre interného dizajnu budú v záujme zníženia vývojových nákladov predpísané. Súčasne sa takto zabráni extrémnym dizajnom a extrémnym podmienkam, za ktorých by motory fungovali

- zbavíme sa MGU-H

- budeme mať výkonnejší MGU-K s koncentrovaním sa na manuálne využívanie energie jazdcom v spojitosti s možnosťou ušetrenia energie z priebehu niekoľkých kôl, vďaka čomu jazdec dostane navyše aj kontrolovaný taktický element pretekania sa

- motory budú doplnené jediným turbom s veľkostnými obmedzeniami a s váhovým limitom

- batérie a jednotky kontrolnej elektroniky budú štandardizované

- externý dizajn pohonných jednotiek bude do veľkej miery predpísaný a štandardizovaný tak, aby si ich tímy mohli ľahko pripojiť k svojmu šasi či k prevodovke a tým pádom aj ľahšie vymeniť dodávateľa

- zámerom je aj preskúmanie ďalších možností palivových obmedzení a limitov týkajúcich sa počtu nasadených palív.

Generálny sekretár FIA pre šport Peter Bayer označil dnešný deň za "kľúčový krok" pri stanovení nových pravidiel. "Mali sme pocit, že bolo dôležité vtiahnuť tímy do rozhovorov a vysvetliť im smer, ktorým sa budeme uberať," skonštatoval. "S reakciou, ktorej sme sa dočkali, som spokojný."

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk