F1.sk F1.sk

Ako získal Hamilton pod VSC toľko času k dobru?
zdroj: TASR/AP

Ako získal Hamilton pod VSC toľko času k dobru?

Max Verstappen sa v záverečnej fáze Veľkej ceny Japonska doťahoval na Lewisa Hamiltona a začínal sa pripravovať na útok, ale po probléme Lanca Strolla vedenie pretekov spustilo fázu virtuálneho safety caru (VSC).

V týchto okamihoch sa situácia zmenila a Verstappen na Hamiltona v priebehu krátkej chvíle stratil. "Hamilton ukázal svoju rutinu," skonštatoval poradca Red Bullu pre motoršport Helmut Marko. "V priebehu tých kôl išiel jednoducho kratšou cestou ako Max."

Celé to vyznelo trochu nezrozumiteľne a nejasne, aby to v utorok prostredníctvom vlastnej analýzy vysvetlili samotní predstavitelia Mercedesu. Tí potvrdili, že Hamiltonov náskok sa počas prvého kola fázy VSC zvýšil z 2,59 na 5,19 sekundy. Prečo to bolo tak?

"Azda jednou z menej známych skutočností jazdy pod VSC je tá, že rozdiely sa vytvárajú podľa toho, koľko kľučiek robí jazdec na rovinke v záujme udržania teploty pneumatík," uviedol Mercedes.

"Delta-čas (pod ktorý jazdci počas VSC nemôžu klesnúť, pozn. red.) je algoritmus postavený na prejdenej vzdialenosti, takže máte na výber z dvoch možností: Jazdec bude buď zahrievať pneumatiky (a kľučkovať, pozn. red.) alebo bude minimalizovať prejdenú vzdialenosť, pričom Lewis sa rozhodol pre druhý prístup. Jeden prístup vám dá čas k dobru, druhý teplejšie pneumatiky. Rozhodnúť sa musí sám jazdec," pripomenul majstrovský tím.

Záver toho všetkého bol taký, že po skončení fázy VSC mal Hamilton síce väčší náskok, ale nemal zahriate pneumatiky. Vďaka tomu Verstappen svoju stratu v priebehu prvého kola v pretekárskych podmienkach stiahol na 2,54 sekundy, a to, čo predtým stratil, okamžite anuloval.

"Pneumatiky Red Bullu začali fungovať rýchlejšie ako u Lewisa a Verstappen zaznamenal dve kolá pred koncom najrýchlejšie kolo pretekov," konštatoval ďalej Mercedes. "V tom okamihu dvojica dorazila do premávky, o ktorú sa postarali bojujúci Massa s Alonsom..."

Najnovšie z kategórie: Japonsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk