F1.sk F1.sk

Víkend v Suzuke odštartoval najrýchlejšie Sebastian Vettel
zdroj: Twitter

Víkend v Suzuke odštartoval najrýchlejšie Sebastian Vettel

Prvý voľný tréning na Veľkú cenu Japonska sa niesol v duchu snáh odjazdiť čo najviac kôl. Hrozba dažďa sa vznášala počas celého jeho priebehu. Zajazdiť okruh v Suzuke najrýchlejšie dokázalo Ferrari Sebastiana Vettela. V závese za nemeckým pretekárom skončili Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo.

Spočiatku sa ako najrýchlejšie zdali Mercedesy a Red Bully, ktoré si najrýchlejšie kolá vymieňali prakticky každú chvíľu. Sebastian Vettel však nasadil nové mäkké gumy a na Lewisa Hamiltona jazdiaceho na supersoftoch stratil len 0,042 sekundy.

Priebeh prvého tréningu ovplyvnila havária Carlosa Sainza, ktorý bol na výjazde z jedenástej zákruty veľmi široký. Obrubník a umelá tráva mu neposkytli ideálnu mieru trakcie. Toro Rosso skončilo v bariérach, odkiaľ sa odrazilo doprostred trate.

Carlos Sainz do nedeľných pretekov vyštartuje pravdepodobne z posledného miesta. Celkovo príde o 20 priečok za nasadenie šiestej jednotky MGU-H, piateho motora a piateho turba.

Po reštarte pilotom zostávalo 23 minút a Ferrari prvýkrát vyskúšalo supermäkkú zmes. Vettel našiel ďalšie takmer tri desatiny a predošlý najrýchlejší Hamiltonov čas pokoril o 0,211 sekundy.

V aute Ferrari sa neobjavila prevodovka z Malajzie, hoci podľa správ z týždňa sa tak malo stať. Tím ju namiesto toho nasadí až v sobotu. Takto však príde o časovú rezervu, ktorá by im prišla v prípade problémov vhod.

Problémy s udržaním sa na trati mali okrem Sainza aj Valtteri Bottas a Max Verstappen. Bottas pri nájazde do prvej zákruty vyšiel ľavým kolesom na trávu. Rovnako ako Max Verstappen, ktorý sa v štrku ocitol na výjazde zo štrnástej zákruty, udržal svoj monopost mimo bariér a v pohybe.

McLareny rozdelil Kevin Magnussen, ktorého trápil problém s tlakom vody. Väčšinu úvodnej časti prvého tréningu preto strávil v garáži.

Tímy využili relatívne suchú trať v záverečnej časti tréningu a začali pracovať na pretekových simuláciách. Nakoľko na druhý voľný tréning, ktorý sa začne o 7:00, je hlásený dážď, najväčšie závery sa budú dať vyvodiť - netradične - z úvodného tréningu.


Prvý tréning VC Japonska výsledky
Twitter/F1.com

Šachovnicová vlajka. Všetky autá sú však už v boxoch.

Na trati sú už len štyri autá, prehánky naberajú na sile. FIA hlási zhoršené podmienky vo viacerých zákrutách trate.

Zostáva nám posledných päť minút a nič nenasvedčuje tomu, že by sa niekto pokúsil Sebastiana Vettela na priebežnej vedúcej priečke predbehnúť.

Z top desiatky je až deväť pilotov na trati. Po krátkej prehánke sa snažia využiť možno poslednú príležitosť na pretekové simulácie.

Kevinovi Magnussenovi inžinier povedal, aby auto doviezol do boxov. Má ísť o rovnaký problém, ako predtým.

Lewis Hamilton začal svoje dlhé jazdy.

Sebastian Vettel ku koncu svojho kola gestikuloval smerom ku Sauberu. Podľa všetkého mu tentoraz ukazoval, že môže pokračovať v jazde, nakoľko on tú svoju práve dokončil.

A je z toho najrýchlejšie kolo. 1:29,166. Fialové sektory číslo 1 a 2.

Sebastian Vettel v prvom sektore okamžite najrýchlejší!

Ferrari vyskúša supermäkké pneumatiky. Doteraz jazdili len na softoch.

Na adresu Carlosa Sainza resp. Franza Tosta sa začínajú zbierať prvé vtipy, na twitteri sa pýtajú, či Tost z tejto nehody obviní Estebana Ocona.

Reštart o 11:07 miestneho času.

Trať je vyčistená a zakrátko môžeme opäť vyraziť na trať!

Max Verstappen má problémy s výpadkami výkonu, keď sa pokúša vykonať zmeny, ktoré mu odporučil jeho pretekový inžinier.

V Mercedese sa obávajú väčšieho dažďa, ktorý by mohol zakrátko prísť. Max Verstappen si všimol pribúdajúce kvapky na svojom priezore.

Kimi Räikkönen svojmu tímu hlási, že zmeny, ktoré s autom spravili, jeho problémy so zadnou časťou nevyriešili, ba zhoršili.

Ferrari Sebastiana Vettela zaraďuje vyšší rýchlostný stupeň a na softoch sa Lewisovi Hamiltonovi na supersoftoch takmer vyrovnalo. 1 Hamilton; 2 Vettel 0.042s; 3 Ricciardo 0.164s; 4 Bottas 0.774s; 5 Raikkonen 1.135s; 6 Verstappen 1.385s

Kimi Räikkönen v Japonsku s novými motorovými súčiastkami, Sebastian Vettel s novým MGU-K. Nedostanú žiadne tresty, ide o štvrté súčiastky.

Lewis Hamilton zajazdil nové najrýchlejšie kolo - 1:29,337. Ferrari strácajú viac ako sekundu, svoje kolá však odjazdili na softoch.

Počasie robí tímom starosti, trať je preto plná a jazdci sa zo suchého okruhu snažia vyťažiť čo najviac.

Carlos Sainz by za piaty motor, turbo a šiestu jednotku MGU-H mal štartovať až z konca poľa.

Daniel Ricciardo s najrýchlejším časom 1:29,541.

Po inštalačnom kole strávil Fernando Alonso veľmi dlhý čas v garáži McLarenu. Ako poslednému sa mu práve podarilo zajazdiť nejaké merané kolo.

Aktuálne vedie Lewis Hamilton pred Fínmi Bottasom a Räikkönenom.

Christian Horner o fotografii Daniela Ricciarda so spiacim Maxom Verstappenom a Holanďanovej chorobe: "Tú fotku som v skutočnosti spravil ja. Rovnako ako viacerí iní piloti strávil nejaký čas v Tokiu. Dúfajme, že je už úplne v poriadku."

Valtteri Bottas ho rýchlo prekonáva, no v nájazde do prvej zákruty mal problém. S otvoreným zadným krídlom vyšiel až na trávu, čo ho mohlo vyjsť dosť draho.

Lewis Hamilton na hranici 1min 31s, prvé rýchle kolá pridali aj Haasy a Hülkenberg. Na trati sú už aj Ferrari.

Na čelo priebežného poradia sa dostali Hamilton s Bottasom na softoch. Piloti registrujú prvé kvapky na trati.

V aute Sebastiana Vettela nie je prevodovka z Malajzie. Správy z týždňa hovorili, že Ferrari ju nasadí už v piatok aby sa uistilo, že je v poriadku - na prípadnú výmenu by malo pred sobotou dostatok času. Malajzijská prevodovka sa tak v aute ocitne až zajtra.

Popoludní by sa v Suzuke mohlo rozpršať, kde je momentálne sucho, ale hrozí aj dopoludnia. Z tohto dôvodu juniori nedostanú príležitosť si opäť raz nové autá vyskúšať.

Do prvého tréningu nám zostáva už len päť minút, dobré ráno všetkým, kto si ho nenechal ujsť!


“Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a záznamov zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.”

Najnovšie z kategórie: Japonsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk