F1.sk F1.sk

Wolff odpovedá na sťažnosti Red Bullu: Motory lacnejšie ako kedykoľvek predtým
zdroj: TASR/AP

Wolff odpovedá na sťažnosti Red Bullu: Motory lacnejšie ako kedykoľvek predtým

Šéf a spolumajiteľ Mercedesu, Toto Wolff, nedokáže pochopiť kritizovanie cien pohonných jednotiek. Motory sú podľa neho lacnejšie a lacnejšie.

Vysoké ceny motorov kritizoval aj Helmut Marko a od roku 2021 veľká časť štartového poľa požaduje v tejto oblasti zmenu. "Platiť viac ako 20 miliónov ročne za motory je šialené. Iba výdavky na palivo nás vyjdú na dva milióny eur," povedal pre motorsport-total.com Helmut Marko. Medzi najväčších kritikov súčasných motorov patrí aj Christian Horner: "Myslím si, že tieto motory Formule 1 nepriniesli nič pozitívne."

"Momentálne sa pokúšame tieto motory ponúknuť za desať až dvanásť miliónov eur. A ak to dokážeme, tak nerozumiem slovám, že motory sú príliš drahé," odpovedá na sťažnosti Red Bullu Toto Wolff. "Momentálne tvoria motory päť percent nákladov veľkých tímov. Päť percent. Pri menších tímoch je to osem až desať percent. Je to v motoršporte akceptovateľné?"

Wolff nekonkretizoval, na ktorý tím naráža, no prístup niektorých stajní sa mu nepozdáva: "Niektoré tímy sú veľmi oportunistické a veľmi jednostranne argumentujú, že ceny motorov musia ísť ešte nižšie. Na druhej strane však na vývoj šasi minú 200 miliónov. To podľa mňa nie je správne."

Nové pravidlá by mali ceny výraznejšie znížiť a prilákať tak aj nových výrobcov. "Náklady na vývoj sa zredukujú vďaka nižšej komplexnosti pohonných jednotiek. Vývoj motora stojí veľa peňazí a aj motorové oddelenia prerábajú. To chceme zmeniť."

Mercedes sa nakoniec bráni aj tvrdeniam, že pravidlá sa snaží ovplyvniť vo svoj prospech: "Už sme dokázali, že nie sme oportunisti a pravidlá usmerňujeme tam, kde nám to pomôže," hovorí šéf strieborných šípov a dáva príklad: "Boli sme proti terajším pravidlám šasi, pretože sme si mysleli, že to bude príliš drahé. Nakoniec sa stalo presne to."

"Viem, že súčasné motory majú nedostatky. Azda by sme ich mohli zjednodušiť, takže by aj fanúšikovia pochopili, ako funguje rekuperácia energie. Možno by sme sa mohli zbaviť súčiastok, ktoré sa starajú o najväčšie rozdiely medzi jednotlivými konceptami," dodáva Wolff a dúfa, že sa dočkáme zmeny aj po akustickej stránke.

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk