F1.sk F1.sk

Formula 1 registruje 40 potenciálnych záujemcov, ktorí by chceli organizovať preteky
zdroj: Pirelli Motorsport

Formula 1 registruje 40 potenciálnych záujemcov, ktorí by chceli organizovať preteky

Obchodný šéf Formuly 1 Sean Bratches tvrdí, že sa objavilo približne 40 nových potenciálnych záujemcov, ktorí by chceli organizovať preteky. Jedná sa predovšetkým o veľkomestá, keďže aj noví majitelia súťaže z Liberty Media naznačujú, že by sa súťaž mala uberať práve cestou mestských okruhov.

Bratches hovorí, že si kráľovná motoršportu vyberie práve tých záujemcov, ktorí by mohli šport určitým spôsobom obohatiť. Súťaž by sa chcela zamerať na mestské okruhy vo veľkomestách, pričom nechce uprednostňovať len najvýhodnejšie obchodné ponuky. Taktiež chce rozdeliť sezónu podľa regiónov, keďže preteky v Európe, Ázii a Amerike sú momentálne zoskupené, aby sa pomohlo logistike a marketingu.

„Vo funkcii som sedem mesiacov, počas ktorých som zaznamenal záujem asi 40 krajín, miest, samospráv či kniežatstiev, čo je mimoriadne povzbudivé. V kalendári pretekov chceme uskutočniť viacero zmien. V súčasnosti zaznamenávame obrovský záujem zo strany miest, ktoré by chceli organizovať preteky,“ povedal Bratches v rozhovore pre Motorsport.com.

„Snažíme sa zmeniť našu filozofiu a organizovať sa viac v mestách a oblastiach, kde môžeme aktivovať veľké množstvo fanúšikov – najmä v centrách miest,“ poznamenal Bratches.

Bratches neočakáva nárast tzv. Tilkeho okruhov, ktoré boli postavené v púštiach, močiaroch alebo na poliach: „Čo sa týka nášho smerovania, nemyslím si, že budeme stavať podobné okruhy. Okruhy budeme rozdeľovať medzi mestské okruhy, pôvodné okruhy a účelové okruhy. Našim ďalším cieľom bude navýšiť počet mestských okruhov, keďže sú pre nás mimoriadne atraktívne.“

Na otázku, ktoré súčasné okruhy budú z kalendára vyškrtnuté, odpovedal: „Milujeme všetky naše okruhy! V určitých regiónoch niektoré okruhy vypadnú a naopak niektoré pribudnú. Bratches si myslí, že zoskupenie pretekov podľa regiónov bude prospešné, najmä pokiaľ ide o náklady na dopravu, ale potešiť by to malo aj samotných fanúšikov.

„V ideálnom prípade by ste mali tretinu pretekov v Európe, tretinu v Amerike a ďalšiu tretinu v Ázii. Z pohľadu fanúšikov a divákov by to bolo taktiež veľmi zaujímavé, keďže by dva alebo tri mesiace museli stávať skoro [aby sledovali preteky], ďalšie dva mesiace poobede a potom v noci,“ dodal Bratches.

Najnovšie z kategórie: Pravidlá

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk