F1.sk F1.sk

Francúzi vysvetľujú, prečo sa budúci rok bude jazdiť cez šikanu
zdroj: Twitter

Francúzi vysvetľujú, prečo sa budúci rok bude jazdiť cez šikanu

Veľká cena Francúzska sa do kalendára Formuly 1 vráti po desiatich rokoch. Z okruhu v Magny-Cours sa však presúva na trať Paula Ricarda. Organizátori sa rozhodli najdlhšiu rovinku prehradiť šikanou.

Pôjde tak o plnú, 5,8 kilometra dlhú verziu so šikanou v strede rovinky Mistral. "FIA to vyšetrovala a zistila, že pred šikanou pôjdu autá rychlosťou 343km/h, takže samotná šikana bude užitočná," hovorí pre Autosport výkonný riaditeľ GP Francúzska, Gilles Dufeigneux. "Pridali sme šikanu aby sme sa vyhli plnému zaťaženiu motorov na 1,8 kilometra dlhej rovinke. Chceli sme tiež vytvoriť ďalšiu príležitosť na predbiehanie."

"Poskytne tak tri rovinky, na ktorých autá pôjdu maximálnou rýchlosťou, nasledované ťažkým brzdením - prvá a ôsma zákruta. Signes sa pôjde na plný plyn. Podľa FIA autá dosiahnu rýchlosť 344km/h pred šikanou a 343km/h v apexe Signes. Piloti nám povedali, že šikana bude možným miestom na predbiehanie aj bez použitia DRS. Túto konfiguráciu sme počas Veľkej ceny Rakúska prezentovali niekoľkým jazdcom vrátane Lewisa Hamiltona, Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa. Páčilo sa im to a povedali, že 5,8km dlhá konfigurácia je peknou alternatívou," dodal Dufeigneux.

Okruh Paula Ricarda získal päťročnú zmluvu na organizáciu Veľkej ceny Francúzka. Posledné preteky F1 sa tu uskutočnili ešte v roku 1990. Následne štafetu prebrala trať Magny-Cours až do roku 2008.

Formula 1 sa na okruh vrátila už v januári tohto roka, no vtedy Ferrari, Red Bull a McLaren testovali pneumatiky do dažďa. Nakoľko je Paul Ricard využívaný predovšetkým ako testovací okruh, najväčšie investície poputujú do tribún.

"Rešpektujúc samotný okruh budú vykonané drobné zmeny," hovorí člen organizačného tímu, Arnaud Pericard. "FIA bola pred pár mesiacmi na kontrole. Ide len o drobné úpravy obrubníkov, ktoré vykonáme v priebehu zimy. Okruh je už dlho klasifikovaný ako trať pre F1, takže nepôjde o nič veľké. Najdôležitejšia investícia pôjde do tribún."

Organizátori majú konzervatívnejšie odhady - kapacita na jeden deň by sa mala pohybovať medzi 60 a 65 tisícmi miest. Tá bude rozdelená na 40-45 tisíc na tribúnach a zvyšok v general admission.

Najnovšie z kategórie: FRANCÚZSKO

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk