F1.sk F1.sk

Berger brzdí haló okolo Norrisa: Jazdil s prázdnou nádržou
zdroj: GEPA

Berger brzdí haló okolo Norrisa: Jazdil s prázdnou nádržou

Gerhard Berger sa zúčastnil tohtotýždňových testov na Hungaroringu a vôbec to nebolo prekvapujúce; z garáže Force Indie totiž veľmi pozorne sledoval svojho synovca Lucasa Auera.

"Test bol veľmi OK," skonštatoval Berger, ktorého slová cituje rakúsky portál laola1.at. "Lucas podľa mňa mohol ukázať, na čo má. Na to, že v aute sedel prvýkrát, bol skutočne silný. Príkladne sa pripravoval a nespravil žiadne chyby, čo u nováčika nie je samozrejmé. Ale ešte má aj väčší potenciál."

V utorok bol Auer celkovo deviaty a bol o šesť desatín pomalší ako jeho kolega Nikita Mazepin jazdiaci v rovnakom aute. No zatiaľ, čo sa Rus v priebehu stredy zlepšil len o dve desatiny, Rakúšan svoj čas skresal o viac ako sekundu a v konečnom dôsledku bol o 450 tisícin sekundy lepší. Jeho finálny čas bol 1:19,242s.

Lucas Auer
Force India

Výsledky však nie je možné veľmi dobre porovnávať s víkendovým programom a oficiálnymi pretekármi Force Indie Sergiom Pérezom a Estebanom Oconom, ktorých kvalifikačné maximá boli 1:18,639 a 1:18,495.

"V takomto horúcom počasí (počas testov bolo takmer o desať stupňov viac ako v kvalifikácii, pozn. red.) sú časy vždy o niečo pomalšie," pripomenul Gerhard Berger. "Nuž a okrem toho si treba uvedomiť, že tímy majú rozdielne stratégie."

"McLaren dával napríklad Landovi Norrisovi celý čas s určitosťou prázdnu nádrž a von ho posielal len preto, aby dosahoval dobré časy. Takto vzniknú veľké rozdiely," skonštatoval Rakúšan na margo Angličana s maximom 1:17,385.

Berger ako šéf DTM hovoril aj o Formule E, kvôli ktorej príde jeho séria o Mercedes. Hnevá ho, že každý hovorí tak, ako keby súčasné spaľovacie motory už nemali budúcnosť, čo podľa neho vôbec nemusí byť pravda. Nová elektrická séria má podľa neho navyše aj iné mínusy.

"Keď niekto naskočí do auta, ale po pár kolách ho musí vymeniť (kvôli slabej batérii, pozn. red.), tak je to demo, ale nie pretekársky šport v pravom zmysle slova. No možno to bude v budúcnosti iné," zamyslel sa Berger. "Fanúšik sa napokon sám rozhodne, čo chce sledovať."

Nuž a Formula E má momentálne podľa Gerharda Bergera minimum fanúšikov, pričom aj prenosy sleduje len málokto. V súčasnosti sa jej dosahu nemusíme príliš obávať.

Ale čo bude s DTM? Bude vôbec existovať, keď v nej ostanú asi len Audi a BMW? "Rozhodne vychádzam z toho, že DTM tu bude aj po roku 2019," odkázal Gerhard Berger.

Najnovšie z kategórie: Gerhard Berger

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk