F1.sk F1.sk

Osemnásť barcelonských manévrov bohato stačilo
zdroj: F1.com/Twitter

Osemnásť barcelonských manévrov bohato stačilo

Veľké ceny Španielska v Barcelone boli často pomerne nudnou procesiou. Nie až takou, akú sme zvykli vídať v Rusku, ale nebolo to bohviečo. Tentoraz sa však okolnosti zbehli tak, že sme videli viacero pekných manévrov a dva dokonca aj v boji o prvé miesto. Sčasti tomu napomohla aj o sto metrov predĺžená DRS-zóna.

Mercedes prostredníctvom svojho portálu PurePitWall narátal celkovo 36 manévrov, z ktorých osemnásť bolo za pomoci DRS. Auto Motor und Sport je však opatrnejší a celkovo hovorí len o osemnástich manévroch, aj keď ani to nie je zlé. V roku 2006 boli v Barcelone len štyri, o rok neskôr sme ich mali sedem.

V tomto roku sme z hľadiska predbiehania svedkami progresu, ale celkovo je to zmena k lepšiemu. V minulých rokoch išlo do veľkej miery o obchádzanie a jazdci ani nepotrebovali bojovať. Aktivovali DRS a súper nemal šancu. Teraz je to iné a vidíme parádne boje, aj keď v Melbourne klesol počet manévrov z 37 na 5, v Šanghaji zo 128 na 33, v Bahrajne z 84 na 33 a v Soči z 29 na 1.

V Barcelone je to o to ťažšie, že pred miestami, kde by sa dalo predbiehať, sú rýchle zákruty. A nech robia jazdci čo len chcú, v rýchlych zákrutách sa za súpera nenalepia a potom nemajú šancu. Predbiehať sa tak dalo len na konci hlavnej rovinky, ktorá má 1 047 metrov a približne na 800 z nich sa dalo aktivovať DRS.

Valtteri Bottas pred Sebastianom Vettelom
TASR/AP

K predĺženiu zóny prišlo trochu netradične v priebehu víkendu a jedným z jazdcov, ktorý sa o to vehementne zasadzoval, bol Felipe Massa. Ten žiadal o natiahnutie DRS-zóny o ďalších sto metrov a ostatní pretekári súhlasili, takže aktivačný bod sa napokon nenachádzal 157, ale len 57 metrov po poslednej zákrute.

V konečnom dôsledku to prinieslo osemnásť manévrov, aj keď z hľadiska zábavy nemôžeme rátať len tie. Atraktívnosť diania zvyšujú aj súboje, ktoré nakoniec neskončia výmenou pozícií, ale fanúšik pri nich tŕpne rovnako. Sebastian Vettel to neúspešne skúšal na Valtteriho Bottasa, ale aj Lewis Hamilton práve na Vettela. Bolo toho skutočne dosť.

Hamilton otvorene priznal, že ak by zóna nebola predĺžená, bolo by to ťažšie: "Dala mi štyri až šesť metrov k dobru." Angličan mal pri útoku na Vettela okrem toho aj výhodu mäkších pneumatík, čo bol takisto jeden z rozhodujúcich faktorov.

Auto Motor und Sport teraz informuje o tom, že FIA chce DRS-zóny predĺžiť aj na viacerých ďalších miestach, kde je nešťastná povaha okruhu a kde sa predbieha veľmi ťažko. Hovorí sa o Silverstone, Hungaroringu, Suzuke alebo Abú Zabí.

Sebastian Vettel pred Lewisom Hamiltonom
TASR/AP

Na budúci víkend nás čaká Veľká cena Monaka, kde sa však nič nezmení. Tam na to jednoducho nie je priestor a aktivačný bod DRS-zóny na cieľovej rovinke je už teraz nastavený osemnásť metrov za poslednou zákrutou. V tuneli je to podľa bezpečnostných expertov príliš nebezpečné.

Najnovšie z kategórie: Španielsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk