
Ricciardo vraj v Soči doplatil na podobnú poruchu ako Verstappen v Bahrajne
Red Bullu Racing sa na okruhu v Soči doposiaľ nikdy nedarilo a tohtoročné piate miesto Maxa Verstappena je maximum, aké sa tímu na tejto trati podarilo dosiahnuť. Holanďan mal pred štartom značné problémy s vodným čerpadlom a fix prišiel len na poslednú chvíľu. Nakoniec to však vydržalo a Helmut Marko hovorí o tom, že "úniky sa zastavili akosi samé od seba".
Daniel Ricciardo vypadol pre problém s pravou zadnou brzdou. "Porucha vznikla preto, lebo sme museli ísť maximálne na limit a prostredníctvom vyhrievania diskov sme do zadnej gumy chceli dostať viac teploty," vysvetlil Rakúšan v rozhovore pre Auto Motor und Sport. "Po reštarte bohužiaľ nefungoval teplotný senzor Ricciardovho auta a brzdy sa prehriali bez toho, aby sme na dátach niečo spozorovali."
"Inak by sme mu povedali aby brzdový balans okamžite posunul o niečo viac dopredu tak, ako sme to spravili s Maxom. Nechať ho ďalej jazdiť by bolo príliš veľké riziko, už bolo neskoro. V princípe išlo o rovnakú poruchu ako u Verstappena v Bahrajne," skonštatoval Helmut Marko.
Red Bull stráca na čelo veľmi veľa, ale do vylepšenia pripravovaného pre blížiacu sa Veľkú cenu Španielska vkladá veľké nádeje. Marko však pre istotu radšej zachováva opatrnosť: "Aj pred sezónou som poznal čísla... Teraz chcem ich prejav konečne vidieť aj na stopkách v Barcelone."

V rozhovore sa hovorilo aj o výkone motora Renault a špekuláciách o tom, že továrenský tím má silnejší agregát ako Red Bull. "Nie, hardvér je určite rovnaký. Ani by nebolo možné postaviť dva rozdielne motory. Dojem vyvoláva len kvalifikácia, v ktorej sa nám Hülkenberg približuje, ale v pretekoch mu potom chýba jeden a pol sekundy na kolo."
"Jedným z faktorov je určite aj to, že Hülkenberg je mimoriadne dobrý kvalifikant. Z hľadiska jedného kola viete dobre vyzerať aj s autom, ktoré má slabší prítlak ako to naše," dodal Helmut Marko.