V Haase sa čudujú snahám o zákaz T-krídel
zdroj foto: Haas F1 Team

V Haase sa čudujú snahám o zákaz T-krídel

Ladislav Király
20.4.2017

Valtteri Bottas prišiel počas čínskeho i bahrajnského víkendu o T-krídlo a začalo sa hovoriť o bezpečnostnej hrozbe. Niektoré stajne vyvíjajú snahu o zákaz tejto technickej vymoženosti a dá sa predpokladať, že si tak chcú vybojovať aspoň malú výhodu. Takto totiž funguje Formula 1...

Šéf tímu Haas Günther Steiner sa však týmto snahám čuduje. "Veď už aj predtým sme z áut stratili rôzne súčiastky. FIA si to musí vysporiadať len a len s Mercedesom, nech si svoj problém napravia," reagoval Steiner preMotorsport.com. "Ja o nich nemôžem nič povedať, pretože vôbec netuším, prečo sa to uvoľnilo. Musia to vysvetliť FIA a FIA musí následne prísť s rozhodnutím."

"Toto by sme mohli žiadať ohľadom každej súčiastky. Koľkí už prišlo o krídlo? Aj nám sa to v minulom roku stalo a nezakázali sme predné krídla. Len sme ich napravili. V minulom roku malo Toro Rosso problémy s ráfikmi, ale nezakázali ich využívanie, len ich museli napraviť. Je to rovnaký prípad. Len preto, že ide o T-krídlo a niekomu sa to nepáči, tak to neznamená, že sa ho musíme zbaviť," upozornil Rakúšan.

Romain Grosjean
TASR/AP

Za toto špecifické krídlo nachádzajúce sa na konci "žraločej plutvy" bol kritizovaný aj tím Haas. Keď si spomenieme na televízne zábery z austrálskych tréningov, aerodynamický doplnok sa poriadne prehýbal. Napokon to však ustál a ani raz sa nezlomil. Medzi riešeniami Haasu a Mercedesu je aj značný rozdiel: Haas má T-krídlo pripevnené priamo na plutve, Mercedes na samostatnom stojane.

"My sme naše krídlo nestratili. Boli sme akurát požiadaní o jeho spevnenie. Ničoho sme sa však neobávali, v žiadnom okamihu v tom nebolo bezpečnostné riziko. FIA jednoducho nebola spokojná s tým, ako sa naše krídlo ohýbalo. Napokon sme museli posilniť hlavne žraločiu plutvu, nie samotné T-krídlo," dodal Günther Steiner.

Valtteri Bottas pred Lewisom Hamiltonom
Mercedes

20.4.2017
Odporúčame ti