Marko žiada príchod nezávislého výrobcu motorov. Inak Red Bull možno odíde...

Ladislav Király
20.4.2017

Helmut Marko je známy svojimi často otvorenými výrokmi a aj preto je zaujímavým terčom médií. V aktuálnom rozhovore pre oficiálnu stránku F1 zdôraznil, že jeho jazdci Daniel Ricciardo a Max Verstappen musia ukázať potrebnú dávku trpezlivosti. Red Bull totiž pracuje na zlepšení a stiahnutí straty na dva top tímy, ale chce to čas.

"Dovoľte, aby som pripomenul vývoj našej rýchlosti: v Austrálii sme strácali 1,8 sekundy, v Číne to bolo 1,3 sekundy a v Bahrajne okolo deviatich desatín," skonštatoval Marko pre F1.com. "Takže sa zlepšujeme a stratu sťahujeme krok po kroku. Ale pochopiteľne, že toto nestačí. Keď sa pozrieme na kvalifikáciu, kde autá ukážu svoju čistú rýchlosť, tak je jasné, že Mercedes má kvalifikačný mód a do istej miery ho má aj Ferrari. Toto im výrazne pomáha."

"Máme dva problémy: Renault má ťažkosti so spoľahlivosťou, ktoré ich z hľadiska vývoja spomalili a ani my sme nevyrobili také šasi, ako sme mali. Na stiahnutí strát však pracujeme vo dne i v noci. Sme optimisti a veríme, že v Barcelone dosiahneme veľké pokroky. Nasadíme tam mnoho pozmenených súčiastok. Trpezlivosť je niekedy najlepšia vlastnosť, akú jazdec môže preukázať," pokračoval bývalý pretekár.

Celkovo musíme rátať s tým, že upravené šasi príde na Veľkej cene Španielska a vylepšený motor na Veľkej cene Kanady. Avšak zlepšovať budú aj v Mercedese a Ferrari. Marko sa však ničoho neobáva a nevzdáva sa ani útoku na titul: "Keď sme so Sebastianom bojovali o titul s Alonsom (v roku 2012, pozn. red.), tak ešte po letnej prestávke sme strácali 42 bodov. Ale vyhrali sme! Sme teda majstri stíhacích jázd!"

Red Bull v súčasnosti určite dopláca aj na to, že sám nie je výrobcom motorov. Odoberá produkty od Renaultu, ibaže ten musí mať z dlhodobého hľadiska záujem hlavne o vlastný tím. Oproti Ferrari a Mercedesu sú v Red Bulle určite v nevýhode..

"Najneskôr v roku 2021 do F1 musí prísť nezávislý dodávateľ motorov," zdôraznil v tejto súvislosti Helmut Marko. "Je to viac ako nevyhnutné. Motor navyše musí byť jednoduchý, hlučný a náklady musia byť nižšie ako desať miliónov. Hovoríme o menej sofistikovanom motore oproti tomu, čo tu máme dnes. Jednoducho o pretekárskom motore. Existuje dostatok spoločností, ktoré by to mohli zvládnuť. Očakávame, že noví majitelia nájdu spolu s FIA najneskôr do konca tejto sezóny riešenie. Ak sa tak nestane, tak naše zotrvanie v F1 nie je isté."

20.4.2017
Odporúčame ti