F1.sk F1.sk

Na čo slúžia veľké senzory pripevnené k autám?
zdroj: Red Bull Content Pool

Na čo slúžia veľké senzory pripevnené k autám?

V tejto fáze intenzívnej testovacej prípravy na jednotlivých autách registrujeme viacero zvláštnych prídavných zariadení pomerne veľkých rozmerov. Ide o aerodynamické senzory, vďaka ktorým stajne získavajú cenné dáta.

"Počas testov na svoje autá tímy Formuly 1 pripevňujú aerodynamické merače, ktorých mriežky sú vyrobené z Kielových snímačov monitorujúcich tok vzduchu," informovala oficiálna stránka Formuly 1 vo svojom aktuálnom príspevku.

Zariadenie je pomenované priamo podľa jeho vynálezcu Georga Kiela, ktorý vylepšil tzv. Pitotove trubice nesúce takisto meno ich autora Henriho Pitota. "Môžu byť umiestnené tak, aby merali víry vznikajúce za prednými kolesami alebo tok vzduchu smerom na zadné krídlo."

"Nazbierané dáta sú využívané na vytvorenie virtuálnej mapy toku vzduchu, ktorá je porovnávaná so simulačnými dátami – aby sa tím uistil v tom, že výkon auta je v súlade s virtuálnymi očakávaniami. Stajniam to pomáha pri vývoji ich áut a pri tom, aby ich v priebehu sezóny robili rýchlejšími," dodáva materiál F1.com. 

Jolyon Palmer s aerodynamickými senzormi
Renault Sport F1

Kimi Räikkönen so senzormi
Ferrari

Fernando Alonso s aerodynamickým senzorom
McLaren

Red Bull s aero senzormi
Pirelli

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk