Aké je tajomstvo nezvyčajných bočníc Ferrari SF70H?
zdroj foto: Pirelli

Aké je tajomstvo nezvyčajných bočníc Ferrari SF70H?

Ladislav Király
8.3.2017

Keď Ferrari predstavilo svoj nový monopost označený ako SF70H, na prvý pohľad zaujali hlavne nezvyčajne riešené bočnice. Pred samotnými vstupmi vzduchu sa nachádzajú ešte dodatočné útvary upevnené priamo na bočnej strane kokpitu.

"Riešeniu Ferrari nerozumiem," znela prvá reakcia uznávaného dizajnéra Red Bullu Adriana Neweyho, ktorú priniesol Auto Motor und Sport. Pochopiteľne, že obdobie nechápania netrvalo dlho a všetko sa vysvetlilo spôsobom, akým sú napísané pravidlá.

"Článok 3.8.8. predpisuje, že predná strana bočníc musí byť mierne zošikmená smerom dozadu," pripomína spomínaný zdroj. "Uhol k pozdĺžnej osi musí predstavovať 75 stupňov."

Toto opatrenie malo len jeden cieľ: autá vďaka nemu vyzerajú agresívnejšie. Z optického hľadiska sa to fanúšikovi páči, no aerodynamikom už omnoho menej. Tým to takto nevyhovuje a prednú stranu bočníc by chceli mať v pravom uhle k autu.

Ferrari to však zaujímavo obišlo: samotné bočnice sú v pravom uhle k pozdĺžnej osi, no nadstavba, ktorá je pred nimi, spĺňa 75-stupňové pravidlo. Tým pádom je splnený estetický zámer pravidiel a súčasne aj túžba inžinierov.

"Kto sa na Ferrari detailne pozrie, uvidí, ako šikovne obišli nariadenie FIA," píše Auto Motor und Sport. "Len vpredu umiestnená násada je naklonená tak, ako to predpisujú pravidlá. Samotné bočnice sú naďalej v 90-stupňovom uhle k pozdĺžnej osi."

Ferrari vďaka tomuto triku získalo zaujímavú výhodu: bočnice môžu byť o niečo kratšie. Viac detailných záberov nájdete vo fotogalérii na AMuS.

8.3.2017

Komentáre

Odporúčame ti