F1.sk F1.sk

Ostanú T-krídla legálne?
zdroj: TASR/AP

Ostanú T-krídla legálne?

Vyzerá to tak, že keď technickí odborníci písali pravidlá pre rok 2017, na niečo v nich zabudli. Zadné krídlo síce posunuli nižšie a ďalej dozadu, no v oblasti 50 milimetrov pred tým, ako bolo pôvodne umiestnené, ostala malá šedá zóna. Jednoducho oblasť, v ktorej je možné opäť postaviť určitú konštrukciu, ibaže len vo forme úzkeho pásu.

Pochopiteľne, že inžinieri jednotlivých tímov si to okamžite všimli a uvažovali, čo s touto zónou môžu spraviť. Na autách Mercedesu, Ferrari, Williamsu či Haasu sme práve preto videli tzv. T-krídla. Najskôr len jednoduché, no Mercedes neskôr priniesol aj dvojité T-krídlo a Williams umiestnil časť krídla aj značne nižšie ako súperi.

Vyzerá to tak, že stajne sa budú s týmto priestorom hrať, ale keďže ide o pomerne úzky pásik, teoreticky to môže spôsobiť problém. "Existuje potenciál pre dramatické pribúdanie konštrukcií v tejto oblasti a ide aj o skutočnosť, že zariadenia sú vo vysokej rýchlosti až príliš flexibilné," pripomína Motorsport.com. "FIA to môže primäť k zákazu - ak to teda budú považovať za potenciálnu bezpečnostnú hrozbu."

"Mercedes a Ferrari nás upútali horným T-krídlom, no Williams ich aplikoval hneď dve," pripomenul technický odborník Matt Somerfield vo svojej analýze s dodatkom, že spodné krídlo je pripevnené na dvoch spojoch ústiacich v bočnej strane žraločej plutvy.

"Obe tieto T-krídla Williamsu sú využívané na zlepšenie aerodynamického prepojenia medzi difúzorom a zadným krídlom, pričom súčasne pomáhajú znižovať odpor," dodal Somerfield.

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk