F1.sk F1.sk

Marko je spokojný, prvé kontakty s Liberty Media sú pozitívne
zdroj: Red Bull / GEPA

Marko je spokojný, prvé kontakty s Liberty Media sú pozitívne

Keď sa Veľká cena Rakúska v roku 2014 vrátila do kalendára Formuly 1, bolo všetkých 95 000 vstupeniek predaných takmer okamžite. Vzápätí však záujem opadol a dominancia Mercedesu Rakúšanov príliš nezaujímala, čo viedlo k tomu, že v minulom roku si nedeľné preteky pozrelo už len približne 40 000 fanúšikov.

Poradca Red Bullu pre motoristický šport Helmut Marko teraz naznačil, že v tomto roku by to mohlo byť o niečo lepšie. Súčasne prezradil, že spolu so svojimi ľuďmi už začal diskutovať s novými majiteľmi športu zo spoločnosti Liberty Media. "Nezačali sme sa hneď baviť o sume, ale chceme viac slobody pri organizovaní podujatia, chceme viac možností pri jeho promovaní. Nechceme byť natoľko obmedzení," skonštatoval Marko v rozhovore pre Auto Motor und Sport.

Bernie Ecclestone bol známy tým, že organizátorom naparil vysoké vstupné poplatky a nechal im len peniaze z predaja vstupeniek. Všetko ostatné speňažoval sám a získaval tak obrovské zdroje. No ak by si organizátori mohli niektoré suveníry predávať sami, prípadne by mohli tu a tam predať i nejakú reklamu, mali by to jednoduchšie.

"Predaj lístkov je o niečo lepší ako pred rokom," zvestoval pozitívnu správu bývalý pretekár. "Aj v tomto smere nám ľudia z Liberty Media povedali, že nás chcú podporiť a chcú nám pomôcť, takže všeobecne sme na dobrej ceste."

Predstavitelia Red Bullu hovorili s Liberty Media aj o ďalších veciach. "Preteky musia byť bližšie k fanúšikovi a musia byť akési otvorenejšie. V Číne je padok taký veľký ako tri futbalové ihriská, ale nič sa tam nedeje. Musia tam prísť ľudia, musia k nám byť bližšie. My sme však od divákov čoraz ďalej. Prečo je to v Spa také dobré? Lebo tam do všetkého vidíte. Alebo v štadiónovej časti v Mexiku," dodal Helmut Marko.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Helmut Marko

Pozri viac

Magazín

Pozri viac