Vyzeral Marchionne hlúpo kvôli Allisonovi?
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Vyzeral Marchionne hlúpo kvôli Allisonovi?

Ladislav Király
17.2.2017

Prezident Ferrari Sergio Marchionne pred minulou sezónou avizoval útok svojho tímu na majstrovský titul. Vyzeral veľmi sebavedomo, no nakoniec z toho nič nebolo. Teraz si už dáva pozor a vo vyjadreniach je omnoho opatrnejší. Nazbieral skúsenosti.

V rozhovore pre F1 Racing, z ktorého cituje Motorsport-Total.com, to vysvetlil veľmi zaujímavo. "Keď mi jeden z mojich ľudí povie, že naše auto je o štyri sekundy na kolo rýchlejšie, tak mu musím veriť," poznamenal Marchionne. "No napokon som vyzeral hlúpo."

Dá sa predpokladať, že najvyšší predstaviteľ Scuderie narážal na technického riaditeľa Jamesa Allisona, Ten Ferrari opustil oficiálne kvôli úmrtiu manželky, ale špekulovalo sa aj o iných príčinách. Vraj to medzi ním a vedením tímu neklapalo.

"Komunikácia bola zjavne niekde blokovaná," pokračoval Sergio Marchionne. "Ale dnes to už neplatí. Od augusta sa naše pracovné spôsoby zmenili. Peniaze a zdroje investujeme do správnych oblastí. Je pravdou, že sme prišli o pár inžinierov, o ktorých sme prísť nechceli, no to sa stáva v každom tíme." V tejto súvislosti by mohlo ísť napríklad o Dirka de Beera, ktorý onedlho začne pracovať pre Williams. 

Stránka Motorsport-Total.com informuje o tom, že "Allison chcel byť vo Ferrari šéfom tímu, no miesto toho stavali na Talianoch: po Stefanovi Domenicalim nastúpil v roku 2015 Marco Mattiacci, ktorého potom na konci roka nahradil bývalý manažér Philip Morrisu Maurizio Arrivabene."

Arrivabene a Marchionne nemajú potrebné technické vedomosti, čo malo podľa spomínaného zdroja viesť k názorovým rozdielom. Brit chcel preto pod seba prevziať aerodynamické oddelenie i oddelenie pre stavbu šasi, ale Marchionne nesúhlasil. Neskôr dostal tieto úlohy na starosti ďalší Talian Mattia Binotto.

"Toto rozhodnutie bolo kritizované, pretože Talian nie je považovaný za aerodynamického špecialistu," píše ďalej Motorsport-Total.com. Marchionne sa bránil nasledujúcimi slovami: "V roku 2016 bola naša aerodynamika slabá a vôbec si nemyslím, že britskí inžinieri majú v tejto oblasti monopol."

Zaujímavé je aj to, že Allison napokon odišiel do Mercedesu, odkiaľ sa uvoľnil Paddy Lowe. Nechcelo ho Ferrari? "Bavili sme sa aj o tejto možnosti. Sme však dostatočne dobre vybavení a nepotrebujeme žiadneho superhrdinu, ktorý by mal vyriešiť všetky naše problémy. Verím, že aj naši vlastní inžinieri dokážu zabezpečiť správne výsledky. A keď to nevyjde, tak za to bude len jeden zodpovedný... a tým som ja," dodal Sergio Marchionne.

17.2.2017

Komentáre

Odporúčame ti