Honda by mala skopírovať motorový koncept Mercedesu
zdroj foto: Honda

Honda by mala skopírovať motorový koncept Mercedesu

9.1.2017

"Honda sa preto pred rokom 2017 rozhodla uberať cestou Mercedesu. To znamená, že kompresor bude umiestnený na jednom konci motora a turbo na druhom," píše Motorsport.com.

Ešte v piatok sme vás informovali o tom, že Honda staví v roku 2017 na iný motorový koncept, akým sa snažila presadiť doposiaľ. V rozhovore pre oficiálnu stránku McLarenu to potvrdil technický riaditeľ tímu Tim Goss: "Pre rok 2017 Honda upravila architektúru svojho motora i jeho celkové rozvrhnutie tak, aby to napomohlo výkonu i potrebám lepšieho 'zabalenia'."

Dalo sa predpokladať, že Honda bude postupovať tak, ako Mercedes, ktorý má najsilnejší motor. Aktuálne informácie Motorsport.com to len potvrdzujú a naznačujú, že Japonci sa do veľkej miery inšpirovali tým, čo postavili v Brixworthe.

"Honda by mala adoptovať filozofiu Mercedesu týkajúcu sa oddelenej turbíny a kompresora," píše redaktor Franco Nugnes. "Aj keď zatiaľ neboli potvrdené žiadne detaily týkajúce sa predizajnovania, zdroje potvrdili, že šéf Hondy Jusuke Hasegawa dal tímu zelenú na zbavenie sa kompaktného konceptu 'veľkosť nula', ktorý bol využívaný v posledných dvoch rokoch."

Motorsport.com pripomína, že Honda mala turbínu i kompresor umiestnené v rámci "véčka" spaľovacieho motora. Prinášalo to niekoľko výhod, ktoré však podľa všetkého neboli dostačujúce: "Honda sa preto pred rokom 2017 rozhodla uberať cestou Mercedesu. To znamená, že kompresor bude umiestnený na jednom konci motora a turbo na druhom."

"Tak, ako to spravil aj Mercedesu, budú tieto dva elementy turbo-systému spojené prepojovacím hriadeľom, ktorý sa tiahne vnútrom véčkovej časti motora," konštatuje Nugnes. "Medzichladič bude umiestnený v miestečku medzi šasi a motorom, čo posunie ťažisko pohonnej jednotky výrazne nižšie."

Pohonná jednotka ako celok bude mať o niečo väčšie rozmery, no podľa Motorsport.com bude mať McLaren napriek tomu veľmi malú zadnú časť auta MP4-32. 

"Honda sa okrem zmeny celkového zaobalenia motora koncentrovala aj na zlepšenie spaľovacieho motora," pokračuje Franco Nugnes, podľa ktorého Honda využije vstrekovací systém multi-jet. Malo by ísť o niečo podobné ako "turbo jet" systém nasadzovaný Ferrari.

Honde v tejto súvislosti pomohlo zrušenie žetónového systému, čo umožnilo slobodný vývoj pohonných jednotiek.

9.1.2017
Odporúčame ti