Hülkenberg verí, že problémy s pneumatikami sa konečne vytratia
zdroj foto:

Hülkenberg verí, že problémy s pneumatikami sa konečne vytratia

4.1.2017

"Dúfam, že nám umožnia viac na to šliapať a nebudeme ich musieť toľko manažovať. Nie som si však istý tým, či to tak skutočne bude," zamýšľal sa nemecký pretekár.

Len pár dní dozadu sme vám priniesli ďalšie informácie o tom, že pneumatiky pre rok 2017 by sa mali správať inak. Potvrdil to aj šéf Pirelli pre motoristický šport Paul Hembery, podľa ktorého nové zmesi vykazujú slabšiu degradáciu a menšiu tepelnú citlivosť. Viac sa napokon dozvieme až počas prvých testov, ktoré sa uskutočnia na konci februára v Barcelone, no Nico Hülkenberg verí, že to bude iné ako doposiaľ.

Všeobecne sa okrem slabšieho opotrebenia očakáva aj širšie pracovné okno, vďaka čomu by na to jazdci mohli neprestajne šliapať a nemuseli by riešiť len manažovanie gúm a ich šetrenie. "Nie som si istý. Neviem ako sa budú správať nové autá a nové pneumatiky," odpovedal Hulk na otázku Motorsport.com narážajúcu na jeho optimizmus týkajúcu sa nových pravidiel. "Na zhodnotenie je ešte príliš skoro, s pneumatikami som zatiaľ nejazdil a tým pádom som ich nepocítil."

"Viac sa dozvieme až po začiatku testov a odjazdení niekoľkých pretekov. Dúfam, že nám umožnia viac na to šliapať a nebudeme ich musieť toľko manažovať. Nie som si však istý tým, či to tak skutočne bude," pokračoval Nemec, podľa ktorého bola situácia niekedy až frustrujúca: "V niektorých okamihoch áno. No na druhej strane je to nová výzva a treba to nejakým spôsobom prekonať. Niekedy máme pocit, že sme v tomto smere limitovaní. Človek je prirodzene nastavený tak, že neprestajne na to chce šliapať, no nie vždy je to možné. Treba zvážiť aj to, kedy sa pustíte do bojov... rozhodnúť sa, že teraz idete na to, resp. že teraz sa šetríte."

Okrem iného sa často hovorilo aj o výkone pneumatík do dažďa. Viacero jazdcov sa sťažovalo na to, že sa nedokážu vyrovnať s väčším množstvom vody, aj keď táto téma je do veľkej miery hypotetická: nemôže za to aj spôsob, akým sú postavené moderné autá?

"V Brazílii sme zažili pomerne drastický príklad toho, že potrebujeme zlepšiť schopnosť pneumatík zvládať stojatú vodu a lepšie ju odvádzať. Podľa mňa sme to vedeli už dlhšie, ale mali sme málo upršaných pretekov, takže sa to tak neprejavilo. Teraz je to však vonku, pretože sme nemohli súťažiť. V Brazílii ani nepršalo silne, len kropilo... ale aj to stačilo na aquaplaning, ktorý zamedzil pretekárskemu športu," dodal Nico Hülkenberg.

[twitter-816682977040232448]

4.1.2017

Komentáre

Odporúčame ti