Ferrari sa zbaví množstva bielej farby, tím pripravuje aj technologické novinky
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Ferrari sa zbaví množstva bielej farby, tím pripravuje aj technologické novinky

2.1.2017

Redaktor Motorsport.com Franco Nugnes vypátral niekoľko záležitostí týkajúcich sa tímu Ferrari a nového monopostu pripravovaného pod kódovým označením 668.

Príprava jednotlivých tímov na novú sezónu je v plnom prúde a dá sa predpokladať, že v najbližších týždňoch budú na verejnosť prenikať ďalšie a ďalšie zaujímavé novinky. Redaktor Motorsport.com Franco Nugnes vypátral niekoľko záležitostí týkajúcich sa tímu Ferrari a nového monopostu pripravovaného pod kódovým označením 668.

Prvou je zmena lakovania, pričom v tomto smere sa očakáva zabudnutie na také množstvo bielej farby, aké sme videli v minulom roku. Síce ide o záležitosť poverčivosti, no dlhodobé pozorovanie ukázalo, že pri množstve bielej farby sa tímu v podstate nikdy nedarilo. Monopost SF16-H v tomto smere ľady nepreboril a aj keď pomohol vybojovať jedenásť pódií, pri jeho označení v historických zápisoch nebude svietiť ani jediné víťazstvo. Scuderia by sa podľa všetkého mala vrátiť ku kompletne červenému konceptu.

Technické oddelenie už niekoľko mesiacov vedie Mattia Binotto, ktorý má na starosti celkovo štrnásť pracovných skupín. Uvažovalo sa aj o návrate Alda Costu, ktorý je však s Mercedesom zviazaný do 1. januára 2018; po tomto období by navyše musel na nútenú dovolenku, takže by sa zapojil až do prípravy auta pre rok 2020, čo je ešte veľmi ďaleko.

V tomto roku budú mať jednotliví jazdci k dispozícii len štyri kusy pohonných jednotiek, takže agregáty budú musieť byť spoľahlivé. Verzia 062/2 z dielne Ferrari by mala priniesť nové smerovanie. Šéf oddelenia zaoberajúceho sa energetickými rekuperačnými systémami Thierry Baritaud vraj dostane spaľovací motor, ktorý bude lepšie využívať jednotku MGU-H. To by sa malo postarať o zvýšenie efektívnosti hybridných systémov a súčasne o zníženie rizika týkajúceho sa spoľahlivosti turba.

"Ale najradikálnejšie zmeny by sa pravdepodobne mali týkať spaľovacej komory," informuje Motorsport.com s dodatkom, že Ferrari malo v spolupráci s technologickou spoločnosťou Mahle zaviesť systém zapaľovania "multi-jet". Informácií je v tomto smere málo a pochopiteľne sú dobre strážené, no doterajšie systémy zapaľovania, ktoré najskôr využíval Mercedes, boli označované ako TJI - turbulent jet ignition.

"Výrazne upravená bude aj prevodovka, pretože koncept z roku 2016 týkajúci sa upevnenia zadného závesu medzi diferenciál a prevodovku sa ukázal byť dobrý z hľadiska možnosti nasadiť veľmi úzke zadné závesy, no na druhej strane nebol príliš efektívny v smere maximalizovania trakcie zadnej nápravy," píše spomínaný zdroj. "Ferrari by sa malo vrátiť k osvedčenejšiemu riešeniu a z hľadiska predných závesov sa uberie podobnou cestou ako Mercedes."

Predpokladajú sa aj zmeny týkajúce sa rozmerov šasi, ktoré budú sčasti reakciou na zväčšenie palivovej nádrže. Ako vieme, v tomto roku budú mať jazdci v pretekoch k dispozícii 105 kilogramov paliva, teda o päť viac ako doposiaľ. Rázvor kolies by sa mal z 3 494 milimetrov zväčšiť o približne 200 milimetrov a "motor by mal byť oproti minulému roku mierne viac vzadu."

Motorsport.com pridáva informáciu o tom, že informácie z Maranella prenikajú len veľmi ťažko, ale "očakávajú sa niektoré prekvapenia" a hovorí sa vraj aj o tom, že model pre veterný tunel má "niektoré nezvyčajné tvary". Viac sa napokon dozvieme 24. februára, keď Ferrari plánuje prvé verejné predstavenie auta.

2.1.2017
Odporúčame ti