F1.sk F1.sk

Všetky zdroje sa zhodujú: Massa odvolal koniec kariéry, vracia sa do Williamsu
zdroj: Williams

Všetky zdroje sa zhodujú: Massa odvolal koniec kariéry, vracia sa do Williamsu

"V posledných mesiacoch som veľa premýšľal o svojej budúcnosti a rozhodol som sa, že na konci tejto sezóny opustím Formulu 1," povedal Felipe Massa v prvý septembrový deň. Napokon je však všetko inak.

"V posledných mesiacoch som veľa premýšľal o svojej budúcnosti a rozhodol som sa, že na konci tejto sezóny opustím Formulu 1. Život nám ponúka mnoho možností a myslím si, že z môjho pohľadu vyzrel čas, kedy musím odísť a robiť niečo iné." Takto zneli slová Felipeho Massu, ktoré sme vám priniesli 1. septembra. Ako však ukázal ďalší vývoj, všetko sa vyvŕbilo celkom inak a Massa vôbec nekončí.

Spúšťačom novej situácie bol Nico Rosberg a jeho nečakaný odchod z Mercedesu. Dieru po novom majstrovi sveta chcel jeho tím zaplátať Valtterim Bottasom, ibaže toho bol Williams ochotný pustiť len s podmienkou, že získa niekoho skúseného, napríklad Felipeho Massu. Brazílčan následne dostal konkrétnu ponuku znejúcu podľa všetkého na šesť miliónov eur ročne a prikývol. Zhodujú sa v tom v zásade všetky odborné zdroje a čakáme už len na oficiálne potvrdenie zo strany Williamsu.

Massa tak v podstate potvrdil, že koniec jeho kariéry bol vynútený; Williams chcel pokračovať len s Valtterim Bottasom a Lancom Strollom, no Felipe si nenašiel žiadne iné konkurencieschopné auto. Teraz, keď sa opäť uvoľnil zaujímavý kokpit, okamžite ho vzal. Jeho krok je však pomerne pochopiteľný, pretože inak by kamarátovi Bottasovi zahatal cestu do špičkového auta.

Veľmi zaujímavé slová v tejto súvislosti vyslovil Niki Lauda, podľa ktorého bolo jasné, že Massa nechce ukončiť kariéru. "Neplakal Massa v Brazílii? Keď sa s brazílskou vlajkou po havárii peši vracal do boxov?" pýtal sa Rakúšan. "Objala ho manželka so synom. Celý národ plakal. Pýtam sa: Prečo plakal? Veď keď skončíte, tak sa smejete! Ja mu ešte zavolám a opýtam sa ho na to."

[fbvideo-10154685024322210]  

Prvé reakcie zahraničných zdrojov:

BBC Sport: "Prestup Valtteriho Bottasa do Mercedesu a návrat Felipeho Massu na jeho miesto vo Williamse sú blízko dotiahnutia. Massa sa s Williamsom dohodol na tom, že svoj koniec kariéry odloží minimálne o rok. Zmluva Bottasa by mala byť dotiahnutá v novom roku. Ani Massova ešte nie je definitívne dotiahnutá, ale obe sú už v podstate hotové a v najbližších dňoch sa veci dotiahnu. Toto sú aktuálne informácie pozoruhodného obdobia po skončení sezóny, počas ktorého majster sveta ukončil kariéru, ďalší jazdec odvolal rozhodnutie o svojom konci a zmenila sa budúcnosť niekoľkých technických odborníkov. Do Williamsu príde aj Paddy Lowe, ktorý nahradí Pata Symondsa. Lowa zasa Mercedes nahradí bývalým technickým riaditeľom Ferrari Jamesom Allisonom."

ESPN: "Massa chcel po tohtoročnej VC Abú Zabí definitívne skončiť a po novembrových domácich pretekoch v Brazílii sa emotívne lúčil. Ale prekvapujúci návrat nám odpovedá na najväčšiu otázku, ktorú dnešná F1 ponúka: svojim krokom vydláždil cestu pre bývalého kolegu Bottasa, ktorý tak môže v Mercedese nahradiť odchádzajúceho majstra sveta Rosberga. Správa z brazílskeho zdroja Grande Premio hovorí o tom, že Massa podpísal zmluvu ešte v pondelok."

Auto Bild Motorsport: "Massov koniec mal len krátke trvanie. Auto Bild Motorsport sa z prostredia tímu Williams dozvedel, že Massov návrat do tradičnej britskej stajne je už istý. Dohoda by mala byť potvrdená na začiatku nového roka - rovnako ako meno nástupcu Nica Rosberga v Mercedese. Vývoj vo Williamse jasne naznačuje, že pilotom druhého strieborného šípu bude Valtteri Bottas a nie junior Mercedesu Pascal Wehrlein. Za to, že to nebude Nemec, mohol podľa všetkého aj Lewis Hamilton. Brit vraj nie je veľkým fanúšikom Wehrleina - pretože je na neho príliš rýchly! Nemec by však toto odmietnutie mal zvládnuť. Po zmene majiteľov a reštrukturalizácii tímu má dobré šance v preberajúcom sa Sauberi."

{+t106854}

Speedweek: "Niki Lauda hovoril v Servus TV o tom, že hľadanie Rosbergovho nástupcu môže trvať do konca januára. My to môžeme skrátiť: Felipe Massa sa vracia a Valtteri Bottas je tak pre Mercedes voľný. Podľa našich informácií už padlo rozhodnutie: Felipe Massa odvoláva svoj koniec a vo Williamse bude jazdiť aj v roku 2017. Nejasné je len to, kedy sa dočkáme oficiálneho potvrdenia. Špekuluje sa aj o tom, že súčasťou tohto komplexného riešenia je i technický riaditeľ Mercedesu Paddy Lowe. Angličan sa vracia do Williamsu a Mercedes bol zjavne ochotný rokovať (o neuplatnení nútenej dovolenky, pozn. red.), keďže z Williamsu už odišiel technický šéf Pat Symonds."

Motorsport.com: "Felipe Massa akceptoval ponuku vrátiť sa do F1 s Williamsom. Táto zmluva súčasne vydláždi cestu Valtteriho Bottasa do Mercedesu. Finálne kontrakty ešte neboli skompletizované, no podľa Motorsport.com sa už Massa rozhodol stiahnuť svoje rozhodnutie o konci kariéry. Brazílčan pritom len nedávno oznámil, že VC Abú Zabí bude posledná v jeho kariére. Massovo rozhodnutie znamená, že Mercedes môže podpísať Bottasa, ktorý je hlavným kandidátom na nahradenie Rosberga."

Autosport: "Keď Bottas odíde do Mercedesu, tak je Massa pripravený stiahnuť svoje rozhodnutie o ukončení kariéry. Williams prvé pokusy o Fínovo získanie odmietol - tie mali zahŕňať zníženie nákladov na dodávku motorov a juniora Mercedesu Pascala Wehrleina ako jeho náhradníka. Williams povedal, že ak prepustí Bottasa, tak potrebuje vhodnejšiu a skúsenejšiu náhradu. Massa teraz súhlasil s tým, že ostane minimálne ďalší rok a tímu pomôže zvládnuť aktuálnu zmenu pravidiel."

{+t103951}

Sky Sports F1: "Zmluva pre Felipeho Massu, zaručujúca jeho návrat do Williamsu len mesiac po odchode z Formuly 1, bola v princípe dohodnutá - informujú o tom naše zdroje. Podľa dostupných informácií boli akceptované predbežné podmienky zmluvy, ktorá Valtterimu Bottasovi umožní odísť z Williamsu a zamieriť do Mercedesu. Ale aj keď bola zmluva medzi Williamsom a zástupcami Massu dohodnutá, kontrakt ešte nie je podpísaný a ak Bottas do Mercedesu neprestúpi, bude anulovaný. Tím so sídlom v Grove v utorok oznámil, že Pat Symonds končí pôsobenie na pozícii technického riaditeľa, čím sa otvárajú dvere pre technického šéfa Mercedesu Paddyho Lowa. Williams dostane zľavu z dodávky motorov a Mercedes bude ochotný zrušiť Lowovu nútenú dovolenku - to všetko v záujme toho, aby Bottas mohol prestúpiť opačným smerom."

Juliana Cerasoli, brazílska novinárka: "Felipe v rôznych rozhovoroch vždy zdôrazňoval, že jedným z mnohých dôvodov jeho konca je absencia vhodných možností. Keď mu bolo jasné, že kvôli Lancovi Strollovi vo Williamse nebude mať miesto, začal sa vážne zaoberať odchodom. Keď Williams teraz povedal, že ho potrebuje, pochopiteľne mu to ulahodilo. Samozrejme, že svoju rolu hrajú aj peniaze. Massa nie je chudobný, ale veľmi dobre vie, že v žiadnej inej motoristickej triede by nezarobil šesť miliónov eur ročne. Z môjho pohľadu je rozhodujúca jedna vec: Felipe na konci sezóny neskončil preto, lebo už nechcel jazdiť, resp. lebo mal pocit, že sa ostatným už nevyrovná. Skončil preto, lebo nemal vyhliadky na dobré auto. Po odchode Nica Rosberga sa to zmenilo."

Livio Oricchio, brazílsky novinár: "Pre mňa to nie je prekvapenie, pretože existuje viac príčin hovoriacich za návrat ako za koniec kariéry. V Monze mu pri odchode išlo hlavne o to, že nemal vyhliadky na dobré auto. Vôbec pritom nechcel končiť. Nicolas Todt (jeho manažér) ho informoval o tom, ako sa má situácia. Massa mal za sebou takmer pätnásť rokov v F1, pričom počas ôsmich jazdil za Ferrari. Len o vlások mu unikol titul, vyhral jedenásť pretekov... to je omnoho viac ako väčšina pretekárov kedy dosiahne. Aj finančne je zabezpečený, takže z tohto pohľadu akceptoval odchod. Po Rosbergovom konci sa to však zmenilo. Williams ho pozval do továrne a povedal mu, že tím ho nutne potrebuje. Povedali mu aj to, čo sa deje s Totom Wolffom a Valtterim Bottasom. Massa odchádzal na zimnú dovolenku s konkrétnou ponukou. Keď som sa o tom dozvedel, tak som si pomyslel len jedno: veľmi by ma prekvapilo, ak by to Felipe odmietol."

{+t108033}

Najnovšie z kategórie: Williams

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk