Dominancia Ferrari by podľa Kaltenbornovej škodila menej ako nadvláda Mercedesu
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Dominancia Ferrari by podľa Kaltenbornovej škodila menej ako nadvláda Mercedesu

7.12.2016

"Vždy to bolo tak, že s Ferrari veľmi silne držali aj fanúšikovia a počty divákov boli vysoké," povedala šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová.

V rokoch 2014, 2015 a 2016 sa o titul bili len pretekári Mercedesu. Náskok tejto stajne pred prenasledovateľmi bol obrovský a jediné šťastie fanúšika bolo v tom, že Lewis Hamilton a Nico Rosberg si boli pomerne vyrovnaní. V párnych rokoch sa o titule rozhodlo až v posledných pretekoch a diváci boli do konca v napätí.

"Dobré to určite nie je," zamyslela sa nad situáciou šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová pre Deutschlandfunk. "Škoda, že tieto slová teraz zasiahnu Mercedes, ale pre šport by bolo lepšie, ak by o titul bojovali viacerí."

Rakúšanka však zdôraznila, že Mercedes z ničoho neobviňuje. Tím jednoducho odviedol lepšiu prácu ako ostatní a zaslúžil si to: "Hlavne vďaka výnimočnému motoru, ale aj vďaka dobrému aerodynamickému balíku. Sem-tam sa k ním priblížil iný tím - hlavne po stránke aerodynamiky - ale určite nie je dobré, ak registrujeme takúto dominanciu."

"No myslím si, že ak by bolo takto vpredu Ferrari, tak by to športu neškodilo. Vždy to bolo tak, že s Ferrari veľmi silne držali aj fanúšikovia a počty divákov boli vysoké," pokračovala Kaltenbornová spomínajúc na dominanciu Ferrari a Michaela Schumachera z rokov 2000 až 2004.

Teraz nás však čakajú nové pravidlá a situácia sa môže zmeniť. Tímy pracujú na vývoji nových a širších áut so širšími krídlami i pneumatikami. "Toto je šanca pre všetky tímy, ktoré majú určité vývojové možnosti. Môžu sa dostať bližšie k Mercedesu," povedala odborníčka Sauberu, podľa ktorej však stiahnutie výkonnostnej straty týkajúcej sa motora ešte chvíľu potrvá: "Možno ešte rok alebo dva, no dočkáme sa výrobcov, ktorí sa priblížia motoru Mercedes."

Nové pravidlá majú fanúšikom priniesť rýchlejšie autá, časy na kolo klesnú možno aj o päť sekúnd. "Ja však od začiatku hovorím, že keď budú autá rýchlejšie a ťažšie ovládateľné, tak to diváci vôbec nespozorujú. Ak by išlo o rozdiel desiatich alebo pätnástich sekúnd, tak by to priamo na okruhu spozorovali. Inak vôbec nepocítia, či budú autá o tých päť alebo šesť sekúnd rýchlejšie," dodala Monisha Kaltenbornová.

7.12.2016
Odporúčame ti