Za všetko môžu brzdy, povzdychli si jazdci Haasu
zdroj foto: Haas F1 Team

Za všetko môžu brzdy, povzdychli si jazdci Haasu

29.10.2016

"Problémom bolo, že sme vymenili nejaké súčiastky v prednej časti auta, čo nám úplne zrušilo prítlak - konkrétne predné brzdové potrubie. Prišli sme o veľkú časť prítlaku z podlahy, pretože to bolo niečo, čo sme nikdy predtým na mojom aute nepoužili," hovorí Esteban Gutiérrez.

Haas pred druhým piatkovým voľným tréningom nasadil na oba svoje monoposty väčšie predné brzdové potrubie, ktoré mali pomôcť s chladením bŕzd v redšom vzduchu na Okruhu bratov Rodríguezovcov, nachádzajucom sa vo výške viac ako dvetisíc metrov nad morom. Nová konfigurácia bŕzd však zhoršila aerodynamiku auta, vďaka čomu Romain Grosjean deň ukončil na dvadsiatej priečke a Esteban Gutiérrez bol najpomalším zo všetkých jazdcov.

"Bolo to naozaj frustrujúce, pretože som nemal skoro žiaden grip a lietal som hore-dole. Nájsť sa v pozícii, že nedokáže ani len opísať, čo sa deje s vašim autom, naozaj nie je dobrý pocit. Bolo teda dôležité držať hlavu hore a nájsť dôvod - našťastie sa nám to však podarilo a vieme, čo máme opraviť," hovorí Esteban Gutiérrez.

"Problémom bolo, že sme vymenili nejaké súčiastky v prednej časti auta, čo nám úplne zrušilo prítlak - konkrétne predné brzdové potrubie. Prišli sme o veľkú časť prítlaku z podlahy, pretože to bolo niečo, čo sme nikdy predtým na mojom aute nepoužili," odhaľuje 25-ročný mexický pilot.

Tím však neprišiel s úplnou novinkou - Romain Grosjean túto konkrétnu špecifikáciu využíval počas Veľkej ceny Číny, kde sa v priebehu celého víkendu trápil a nakoniec cieľom prešiel na devätnástej priečke. "Mali sme ich nasadené v Číne a to boli jedny fantastické preteky! Takže som ich teraz požiadal, aby to úplne vyradili z katalógu."

Už niekoľkokrát v tejto sezóne Haas potrápili problémy s brzdami, ktoré im v súčasnosti dodáva taliansky výrobca Brembo - naposledy to bol Gutiérrez, kto musel kvôli brzdám predčasne ukončiť Veľkú cenu USA. V Mexiku vymenili Američania materiál, z ktorého sú brzdové kotúče vyrobené a o dva týždne v Brazílii so súhlasom Bremba vyskúšajú v snahe vyriešiť tieto problémy na jednom aute brzdy od Carbon Industrie.

"Brzdy sú inak o niečo lepšie ako v Austine a ako tím robíme všetko pre to, aby boli v čo najlepšom možnom stave. Je to skvelý pocit sedieť v aute s vedomím, že mi nezlyhajú brzdy a hlavne tu, kde dosahujeme rýchlosti aj cez 360 kilometrov za hodinu," dodáva Esteban Gutiérrez.

 

29.10.2016

Komentáre

Odporúčame ti