Daniil Kvjat zúri na Péreza: Antiverstappenovské pravidlo akosi neplatí...
zdroj foto:

Daniil Kvjat zúri na Péreza: Antiverstappenovské pravidlo akosi neplatí...

24.10.2016

"Len tento víkend zaviedli to pravidlo, že už nemáte povolené meniť smer jazdy v brzdnej zóne. No Checo presne to spravil - posunul sa asi o desať metrov a rovno predo mnou. Prečo teda zavádzajú pravidlá, ktoré potom reálne nepresadzujú?"

Na žiadosť jazdcov o presnejšie vymedzenie toho, čo sa môže a nemôže robiť pri bránení pozície pri brzdení zaviedli riaditeľ pretekov Formuly 1 Charlie Whiting a FIA takzvané anti-Verstappenovské pravidlo. Dodatok, ktorý mal úplne zakázať pohyb pri brzdení, mal jasne určiť, ktoré manévre povolené sú a ktoré nie - už v nedeľu v Austine sa však ukázalo, že tomu tak úplne nie je.

Aspoň taký názor zastáva Daniil Kvjat z Toro Rosso, ktorý si za zrážku so Sergio Pérezom na Force Indii v prvom kole vyslúžil dva tresné body do licencie a desaťsekundovú penalizáciu. Podľa ruského pretekára spravil Pérez presne to, čo by podľa nového výkladu športových pravidiel malo byť explicitne zakázané - menil jazdnú stopu počas brzdenia.

[youtube]lMrO30M2kC8[/youtube]

"Len tento víkend zaviedli to pravidlo, že už nemáte povolené meniť smer jazdy v brzdnej zóne. No on presne to spravil - posunul sa asi o desať metrov a rovno predo mnou. Prečo teda zavádzajú pravidlá, ktoré potom reálne nepresadzujú? Podľa mňa mal za to určite byť potrestaný," hovorí rozčarovaný Daniil Kvjat.

Dvadsaťdvaročný pilot si aj vďaka tomu myslí, že trest, ktorý za zrážku dostal, nemusel byť až taký prísny a vysvetlenie si chcel vyžiadať od samotného Whitinga. "Chcem nejaké ujasnenie, pretože v tomto momente sa mi tento systém nezdá práve najpochopiteľnejší. Ak to môže spraviť on, potom by sme to mali mať povolené všetci, nie?"

"Charlie možno zmení môj názor, pretože vždy vie všetko veľmi dobre vysvetliť," dodáva Daniil Kvjat.

Kvjat tvrdil, že riadenie svojho auta mal pod kontrolou, ale Pérez s tým nesúhlasil. "Kvjat ma pri brzdení tvrdo trafil zozadu. Spravil chybu a nič nemal pod kontrolou," reagoval Sergio Pérez, ktorý nakoniec skončil ôsmy. "Z ničoho nič som sa prepadol v podstate na posledné miesto a auto som mal značne poškodené. Bola to ťažká stíhacia jazda, ale krok po kroku sme sa predsa len dostali na body. Napokon to nebol najhorší výsledok."

24.10.2016

Komentáre

Odporúčame ti