F1.sk F1.sk

Z nového motora Renault vraj budú zatiaľ k dispozícii len dva kusy
zdroj: Renault Sport

Z nového motora Renault vraj budú zatiaľ k dispozícii len dva kusy

Barcelona bola z hľadiska vplyvu motora na dosiahnutý čas na šestnástom mieste, ale Monte Carlo bude na poslednom dvadsiatom prvom. Je teda jasné, že Red Bull cíti šancu!

Jednou z hlavných tém tohto týždňa je predstavenie novej pohonnej jednotky Renault. Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo a Max Verstappen odjazdili s dvoma takýmito agregátmi  v rámci barcelonských testov celkovo 2 021 kilometrov, všetci boli spokojní so zlepšením výkonu a cítili aj skvalitnenie jazdných vlastností, pričom nikto nemal technický problém.

Agregáty tejto značky odoberajú dve stajne: továrenský Renault a Red Bull Racing. Zoskupenie so sídlom v Enstone sa potáca na zadných priečkach a v tejto sezóne už veľa vody nenamúti, no Red Bull je na tom veľmi dobre a v Španielsku ukázal, že za istých okolností vie aj zvíťaziť. Na Mercedes síce strácal okolo šesť desatín sekundy, ale prídu aj okruhy, na ktorých to môže byť iné. A hlavne s novým motorom.

Auto Motor und Sport pripomína, že v Barcelone o výkon motora príliš nešlo. "Okruh je z hľadiska vplyvu motora na dosahovaný čas len na šestnástom mieste," konštatuje redaktor Michael Schmidt. "Modré autá ako zvyčajne strácali na oboch rovinkách, ale v zákrutách získavali čas k dobru. GPS dáta ukázali, že v rýchlych zákrutách bol Red Bull dokonca lepší ako Mercedes."

Veľmi zaujímavé je porovnanie tretieho barcelonského sektoru, v ktorom je sedem zákrut a rýchle zmeny smeru. Hovorí sa o tom, že táto pasáž je ideálnym testovacím stanoviskom pre Monte Carlo. Ak je to skutočne tak, tak prvý je v nej Mercedes, Red Bull zaostáva o dve desatinky a tretí McLaren (!) o štyri desatinky. Ferrari je až štvrté!

{+t100286}

Red Bull teraz teoreticky môže dostať nový motor, ktorý by mal mať o 35 koní vyšší výkon. V priemere by mal tímu na každom okruhu pridať 0,45 sekundy, ibaže v Monte Carle to nebude. Auto Motor und Sport pripomína, že motorový vplyv je na tejto trati absolútne najmenší v kalendári a mohlo by ísť o dve, maximálne tri desatinky.

"V Barcelone nám chýbalo šesť desatín sekundy. Musí teda prísť o niečo viac, ako len nový motor," upozornil Daniel Ricciardo z Red Bullu Racing, ktorý spolu so svojim kolegom Maxom Verstappenom odjazdil s novým agregátom 964 kilometrov. Zvyšných 1 057 pridali jazdci Renaultu.

V Renaulte sa zatiaľ nerozhodli, či nový motor nasadia už v Monte Carle. Jeho prínos by nebol najvýraznejší a všetko je ešte potrebné doladiť. Ak to výrobca odloží na Kanadu, získa dva týždne k dobru. A Montreal je navyše okruh, kde sa motor poriadne ráta.

"Jeden z inžinierov Renaultu v Barcelone povedal, že do Monte Carla budú môcť priniesť pravdepodobne len dva kusy," konštatuje Auto Motor und Sport. Jeden by dostal Renault a jeden Red Bull. V skôr menovanej stajni je lepší zatiaľ Kevin Magnussen a mal by mať výhodu, ale ako posúdiť Red Bull? Daniel Ricciardo na body vedie 48:38, ale Max Verstappen jazdil dlhšie v slabšom aute a naposledy zvíťazil.

{+t100231}

"Ja by som dal nový motor celkom jednoznačne Ricciardovi," tvrdí Niki Lauda z Mercedesu. "Max Verstappen je muž budúcnosti, ale pri všetkej eufórii z jeho prvého víťazstva treba povedať, že Ricciardo je naďalej lepší celkový balík."

Doplnené o 16.01:

Nemecký Auto Bild už potvrdil, že vylepšený motor by mali v Monaku dostať Kevin Magnussen a Daniel Ricciardo.

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk