Dáta potvrdili pokrok Renaultu, budú to aspoň štyri desatiny na kolo
zdroj foto: Renault Sport

Dáta potvrdili pokrok Renaultu, budú to aspoň štyri desatiny na kolo

19.5.2016

"Zdá sa, že motor dodáva presne to, čo sme očakávali. Ale boli by sme prekvapení, ak by to tak nebolo. Všetky náznaky sú také, že motorové vylepšenie robí presne to, čo sme mysleli, že bude," tvrdí Bob Bell.

Testy, ktoré prebehli na okruhu v Barcelone v utorok a v stredu, pre fanúšika možno neboli príliš atraktívne, ale z pohľadu tímov išlo o mimoriadne dôležitú prácu. Viacero stajní dolaďovalo svoje aerodynamické balíky, ale zažili sme aj premiéru novej pohonnej jednotky Renaultu, s ktorou si zajazdili Esteban Ocon a Kevin Magnussen z továrenského tímu, ale aj odberatelia Daniel Ricciardo a Max Verstappen z Red Bullu Racing. Všetci sa pritom vyjadrovali mimoriadne pozitívne.

Magnussen ale napríklad pripomenul, že z kokpitu mu je ťažko povedať viac. Cíti zlepšenie jazdných vlastností, no nerozpozná, či jeho maximálka stúpla z 330 na 333 km/h. To už musia potvrdiť dáta. No a ako informuje Motorsport.com, aj tie sú pozitívne a potvrdili dosiahnutý pokrok. "Motory sú celé zosnímané. Vieme, o čo nám ide a všetko vieme potvrdiť aj prostredníctvom dát," povedal technický riaditeľ Renaultu Bob Bell pre spomínaný zdroj. "Zdá sa, že motor dodáva presne to, čo sme očakávali. Ale boli by sme prekvapení, ak by to tak nebolo. Všetky náznaky sú také, že motorové vylepšenie robí presne to, čo sme mysleli, že bude."

Viacero zdrojov hovorilo o tom, že nový motor by mal mať o 35 koní vyšší výkon, čo by mohlo na jedno kolo priniesť v priemere štyri desatiny sekundy. Keď sa vrátime k španielskej kvalifikácii, tak tam zaostal Daniel Ricciardo za Lewisom Hamiltonom o 680 tisícin sekundy. V súťažnom nasadení bol ale rozdiel medzi tímami menší, takže Red Bull by teoreticky mohol útočiť aj na víťazstvá. Je tento odhad hovoriaci o štyroch desatinách sekundy správny? "Áno. Veríme v zlepšenie o niekoľko desatín," potvrdil Bell. "A treba úprimne povedať, že keď to nebude toľko, tak to ani nebude veľký prínos."

Nový motor sme mali v súťažnom nasadení prvýkrát registrovať na Veľkej cene Kanady, ale situácia sa sčasti mení. Je o toľko lepší, že by sa zišiel aj v Monaku, aj keď tam by prínos predstavoval možno len dve desatinky na kolo. Aj to je však dosť, pretože Red Bull má na mestskom okruhu v Monte Carle celkom dobrú šancu na víťazstvo. Času je však málo, takže zatiaľ nie je nič isté.

"Hlavne je to otázka toho, či budeme mať motor v dobrom stave pre súťažné nasadenie," vysvetlil Bell, podľa ktorého to nie je také jednoduché. "Všetko musí byť poriadne zmapované a musíme to vyladiť na zvládanie operačných okolností. Pri týchto motoroch V6 ide o mnoho podmienok, pri ktorých sa treba postarať o to, že motor je na ne dobre namapovaný. Monako je nezvyčajné. Ide tam o pomerne nízke otáčky a musíme sa postarať o to, aby bol v tom motor dobrý."

Navyše máme v pomerne čerstvej pamäti záver minulého roka, kedy sa Renault s vylepšeniami ponáhľal, ale napokon nepriniesli to, čo sa čakalo. V skutočnosti nepriniesli vôbec nič. "Objavila sa kritika, že novinky nepriniesli to, čo mali. V tomto roku sa chceme absolútne uistiť v tom, že ak má motor niečo spraviť, tak to aj spraví. Radšej si doprajeme viac času, ale chceme si byť absolútne istí tým, že dostaneme to, čo očakávame," zdôraznil Bob Bell s dodatkom, že táto fáza chce svoj čas. "Po testoch ale veríme, že motor nás opustí v dobrej forme a budeme ho môcť zaviesť kedykoľvek, kedy budeme cítiť, že je na to vhodný okamih."

19.5.2016
Odporúčame ti